DDMA lanceert campagne Data, maak er iets moois van
- Bureaus
- 17 nov 2017 @ 08:35
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - VideoBig data
- 17 nov 2017 @ 08:35
- Redactie Bureaus
DDMA, vereniging voor data en marketing, lanceert de B2B campagne ‘Data, maak er iets moois van’. In de snel veranderende, complexe en concurrerende datasector moet de marketeer - veel meer dan voorheen - van alle markten thuis zijn. Het is van belang dat men zich realiseert dat het in de kern gaat om de juiste balans tussen data, technologie en creativiteit. Met deze campagne vraagt DDMA aandacht voor de balans tussen science en art.
Diana Janssen, directeur DDMA: 'Technologie en data zijn essentieel voor marketing. Maar data gaat niet alleen om het hoofd, om enen en nullen. Het gaat ook om het hart.'
In de campagnevideo zien we een jongetje van 8 jaar, geïnspireerd door zijn vader die in het vak werkzaam is, ‘data’ verzamelen van zijn klasgenootjes om iedereen op zijn verjaardag een traktatie op maat te kunnen geven.
Janssen: 'In dit filmpje zie je dat creativiteit zorgt voor het onderscheidend vermogen om mensen écht te raken en in beweging te brengen.'
DDMA heeft de afgelopen jaren het aantal leden fors zien toenemen, omdat organisaties bij DDMA alles vinden wat nodig is om ‘marketing anno nu’ te kunnen bedrijven.
Robert van Geffen, voorzitter DDMA: 'We constateerden dat onze groei niet in verhouding stond tot de bekendheid van DDMA. Voor ons is dit een logisch moment om DDMA in nog bredere kring bekend te maken. Er zijn nog zoveel organisaties die kunnen profiteren van alles wat DDMA te bieden heeft.'
De campagne ‘Data maak er iets moois van’ is uiteraard sterk datagedreven en is onder meer te zien op Facebook, LinkedIn, Twitter en op de website www.ddma.nl/datamaakerietsmooisvan.
Credits
Voor deze campagne heeft DDMA samengewerkt met een aantal partijen. Ceci n’est pas un bureau is de bedenker van het concept, Wefilm de produktiemaatschappij (regisseur Zara Dwinger) en Your Social/Oogst neemt het digitale stuk voor haar rekening. De Issuemakers tekende voor de PR-ondersteuning.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing