Jacqueline Smit start voor zichzelf: Rockport Ink

Jacqueline Smit start voor zichzelf: Rockport Ink
  • Bureaus
  • 21 nov 2017 @ 11:01
  • 16917 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediastrategiePersonaliaStrategieInnovatie

Jacqueline Smit is voor zichzelf begonnen. Dit voorjaar stapte ze op bij Telegraaf Media Groep, waar ze commercieel directeur was. Eerder was ze CEO van 538 Groep en had ze een directiefunctie bij Microsoft. Haar eigen bedrijf heet Rockport Ink.

Afgelopen week was er ineens een website: Rockportink.com. Op Facebook schreef Smit: '15 november: lancering nieuwe website. Die dag stond in beton gegoten in de agenda. Best gek, voor iemand die zo fluïde, iemand die zo 'in het nu is' als ik. Maar ja. Afspraak is afspraak. Ook (of misschien wel: vooral) als die met jezelf is. Goed nieuws: het is gelukt. Voor zover een website af kan zijn.'

Over haar positionering als zelfstandig ondernemer zegt Smit: 'Ik ben er voor die momenten dat je denkt: #watnu?' Op haar kersverse website gaat ze daar uitgebreider op in. 'Business plannen, beleidsnotities, visiedocumenten, merkmanifesten, forecasts: ik ken ze. Ik heb ze gemaakt, laten maken, begeleid, geïnitieerd, gefaciliteerd of moeten aanhoren. In ellenlange, dodelijk saaie sessies. Of in een tsunami van tienduizenden e-mails en PowerPoint decks over me heen gekregen, de afgelopen twintig jaar. Leidde dat ergens toe? Ja hoor. Vraag maar aan de bedrijven waarvoor ik heb gewerkt. Verandertrajecten rondde ik vaak sneller af dan verwacht en teams werken duurzaam effectiever.'

Smit: 'Volgens de vakbladen, de boekjes en de headhunters beweeg ik me "op het vlak van digitale transformatie en verandermanagement". Dat klinkt mooi, maar als je mij op de man af zou vragen wat ik nu eigenlijk precies doe, zou ik antwoorden: “ik breng mensen en merken naar het nu”. Dat klinkt misschien een stuk minder hip, maar raakt wel meer mijn kern.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken