AMC en Joe Public confronteren publiek met te vroeg geboren baby's in campagne Emma Kinderziekenhuis
- Bureaus
- 20 nov 2017 @ 14:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StorytellingZiekenhuisCommercialsCampagnes
- 20 nov 2017 @ 14:01
- Redactie Bureaus
Een in-your-face campagne: samen met de stichting Steun Emma is reclamebureau Joe Public Take-Away Advertising een indringende en tegelijkertijd vertederende campagne gestart rond te vroeg geboren baby's. We kijken live mee in de couveuse.
Als alles goed gaat boeken deze kleine diehards elke dag kleine overwinningen: een paar gram gewicht erbij, zelf drinken, van de Intensive Care af. Mijlpaaltjes die de komende tijd in nauw overleg met specialisten en ouders gevierd worden in verschillende, vooral digitale media.
Er is woensdagavond afgetrapt bij RTL Late Night, met aan tafel de ouders van de te vroeg geboren Boan, op dat moment 1198 gram en tijdens de uitzending live op het scherm te zien.
Een belangrijke rol in de campagne is weggelegd voor digitale buitenreclame. Door de actualiteitswaarde en flexibiliteit, zodat uitingen waar nodig onmiddellijk offline kunnen worden gehaald. En vanwege de impact van bewegend beeld op straat, zelfs live streaming.
Daarnaast is het goede nieuws rond de geportretteerde couveusekindjes onder meer te zien via online en sociale kanalen, in de bioscoop en in dagbladen.
Onder het motto 'Maak ons nog beter' wil de campagne mensen trots maken op de mini-superhelden in het Emma Kinderziekenhuis en de geweldige zorg die ze daar krijgen. En vrienden werven ter ondersteuning van de nieuw te bouwen IC-Neonatologie afdeling, een samenwerking tussen het AMC en VUmc. Alle betrokken partijen werken pro bono aan het project mee.
Credits
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Klant: Steun Emma, Nicole Meijer, Gwen van Mansum
Regie/fotografie: Harro van Schoonhoven
Licht: Jelle Mulder
Grading: Ambassadors, Brian Krijgsman
Media: Walk in Media, Cindy Jacobs
Digital agency: Tyrsday, gijsbregt Brouwer
DOOH: JC Decaux, Blow Up Media, Clear Channel, MMD, Interbest, Exterion
Bioscoop: Jean Mineur Mediavision
Dagblad/Online: TMG, Sanoma
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing