Kapooow ontwikkelt #PartOfMe-campagne Stedelijk Museum
- Bureaus
- 16 nov 2017 @ 13:49
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StorytellingSocial mediaKunst & CultuurCampagnes
- 16 nov 2017 @ 13:49
- Redactie Bureaus
Reclamebureau Kapooow heeft een nieuwe campagne ontwikkeld voor het Stedelijk Museum. Deze ‘Stedelijk is #PartOfMe’-campagne richt zich op toeristen en draait om echte ‘niet-Nederlandse Amsterdammers’ die al een tijdje in Amsterdam wonen. Zij vertellen in hun eigen taal over leven in Amsterdam en hun favoriete werk in het Stedelijk Museum.
Het Parool schreef deze zomer dat toerisme de economische motor is van Amsterdam. Dat is goed nieuws voor de culturele instellingen die de stad te bieden heeft. Daarom heeft Kapooow ervoor gekozen om het verhaal van het Stedelijk Museum te laten vertellen door echte ‘niet-Nederlandse Amsterdammers’.
Deze personen verwelkomen de toerist in Amsterdam. Daarna vertellen zij waarom het museum één van hun favoriete plekken in de stad is en over hun band met grootmeesters in de moderne en hedendaagse kunst zoals Piet Mondriaan en Barnett Newman. Ook vragen zij bezoekers hun eigen verhalen te delen met #PartOfMe.
Edu uit Spanje, bijvoorbeeld, werkt bij het beroemde Flying Pig Hostel in hartje centrum en vertelt over zijn band met ‘Victory Boogie Woogie’ het uitgesproken vrolijke werk van Willy Kock. Beeldend kunstenaar Chris uit Frankrijk is uitermate gefascineerd door ‘Vragende Kinderen’. Het werk wat Karel Appel maakte na een treinreis door Duitsland, kort na het einde van de Tweede Wereldoorlog. De Caraïbisch-Engelse Melissa ziet in de deftige man die aan een tafel zit in ‘On the terrace’ van Nola Hatterman haar eigen opa terug, want 'alle mannen in de Caraïbische eilanden hadden in die tijd die specifieke kledingstijl'. In de campagne komen verder nog Laura uit België, Karin uit Italië, Daniela uit Duitsland en Morgan uit de VS aan bod.
De verhalen worden verteld via gesponsorde video’s op Facebook en Instagram. Verder zijn de verhalen ook te lezen via banners, print en outdoor bij onder meer Schiphol en de Amsterdamse VVV-kantoren. Toeristen krijgen alleen de video te zien die relevant voor hen is. Ze worden aangesproken in hun eigen taal met lokale relevantie. Op de landingspagina kunnen bezoekers alle video’s bekijken. De campagne zal deze herfst- en kerstvakantie te zien zijn.
Credits
Klant: Stedelijk Museum
Bureau: KAPOOOW
Verantwoordelijk bij de klant: Jarina Rombouts, Sophia Koen
Creatie/strategie: Daniel van Breda, Remco Dongor
Regie: Steven Kuijs
Muziekproductie/Mixage: Six Feet High
Productie: KAPOOOW
Assistent-productie: Niels Raatjes
DOP: Steven Kuijs
Geluid: Sander Schreuders
Webdesign: KAPOOOW
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing