Kokoro maakt internationale campagne 'Duik in Den Haag'

13nov 201709:48
  • Bureaus
  • 10028 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsCampagnesKunst & Cultuur

nieuws Gemeente Den Haag jaagt zijn citymarketing aan met een internationale campagne ontwikkeld door Kokoro Amsterdam. Bedoeling is dat iedereen na het zien van de toeristische imagocampagne 'Duik in Den Haag' weet dat de hofstad aan zee ligt. Deze ligging staat centraal, met uiteraard aandacht voor diverse highlights van de stad. Door dit naadloos te laten overvloeien in elkaar, hoopt Den Haag mensen te inspireren om een trip naar de stad én de zee te maken.

In de nieuwe commercial neemt een stel samen letterlijk een duik in een aantal Haagse attracties. Zo zien we ze onderwater het Mauritshuis, de Ridderzaal en de Passage verkennen, om uiteindelijk bovenwater te komen bij de Scheveningse Pier.

Wouter Vanhaeren, creative director Art bij Kokoro Amsterdam: 'De krachtige en tegelijkertijd poëtische onderwaterbeelden, hebben een enorme stopping-power. Zo laten we in een keer zien dat Den Haag en de zee onlosmakelijk verbonden zijn.'

Klara Bosma, campaign-manager bij Den Haag Marketing: 'Veel mensen weten nog niet dat Den Haag zo dichtbij zee ligt. Je staat binnen 10 minuten vanuit de binnenstad met je voeten in de branding! Dat lukt je in geen enkele andere Nederlandse stad. En dat is een ideale combinatie voor een stedentrip: eerst kunst, cultuur, geschiedenis en winkelen. En daarna lekker ontspannen aan het strand.'

De toeristische imagocampagne bestaat uit een tv-commercial, drie online pre-rolls en diverse andere online uitingen. De campagne zal internationaal worden uitgerold en te zien zijn in Nederland, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.

Credits

Klant: Gemeente Den Haag

Bureau: Kokoro Amsterdam

Campaign Manager Den Haag Marketing: Klara Bosma

Propositie Marketeer Den Haag Marketing: Jolijn Weisscher

Programmamanager Toerisme Gemeente Den Haag: Peter Stokman

Verantwoordelijke wethouder bij de Gemeente Den Haag: Karsten Klein

Strategy Director: Rik Heijmen

Art Director: Robbert Maruanaija, Boudewijn Pompe

Copywriter: Lynsey Schouten

Creative Direction: Wouter Vanhaeren, Merlijn van Vliet

Project Manager/Agency Producer: Valery Story

Client service director: Frieda Ulsamer de Waard

Director/D.O.P./Photographer: Marcel van der Vlugt

Director’s Assistant: Rose Ieneke van Kalsbeek

Producer: Peter Zeven

Production Manager: Emily Fenstra

Wardrobe dress: Pythia Tarenskeen

VTR & data handler: Maarten Pronk

Offline editor: Jonathan Mechanicus

Online editor: Vincent van Hensbergen

Colorist: Maarten Eshuis

Music & Sound Design: Audentity - Guido Maat

Production Company: Caramel Pictures




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners