Nieuwe functie bij MediaMonks: Alexander Kraemer wordt experience architect

Nieuwe functie bij MediaMonks: Alexander Kraemer wordt experience architect
  • Bureaus
  • 13 nov 2017 @ 00:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieDigitaalPersonaliaContent

Digitaal productiebureau MediaMonks heeft zijn 'experiential' team versterkt met vormgever Alexander Kraemer. Hij gaat een compleet nieuwe functie bekleden: als experience architect is hij verantwoordelijk voor het creëren van interactieve merk- en productbelevingen waarbij de nadruk ligt op de naadloze aansluiting tussen ruimtelijk en digitaal design.

De afgelopen tien jaar heeft Kraemer zich gefocust op verschillende disciplines, waaronder ontwerp en visualisatie van architectuur en interieur, productcommunicatie, New Media, marketing en e-commerce. Zijn uitgebreide skillset neemt hij nu mee naar zijn nieuwe rol, waar hij zijn expertise in digitale communicatie en 3D-design zal combineren om unieke ervaringen te verwezenlijken voor het internationale klantenportfolio van MediaMonks.

Victor Knaap, CEO ('Main Monk') bij MediaMonks: 'Om voor te kunnen blijven op trends moeten we als bedrijf blijven experimenteren; het creëren van nieuwe functies en afdelingen is daar een belangrijk onderdeel van. Alexander gaat als experience architect een grote bijdrage leveren aan de steeds groter wordende rol van digital touchpoints in fysieke ruimtes zoals showrooms, winkels en openbare ruimtes, zoals we dit hebben gedaan voor Madame Tussauds’ Entrance Experience en met Google Mobile Arcade.'

'Digitale laag bovenop fysieke ruimte'

Alexander Kraemer, de nieuwe experience architect van MediaMonks: 'Tegenwoordig begint een ervaring met een merk of product niet meer op een bepaald moment of specifieke plek. Door een dynamische, digitale laag toe te voegen aan een fysieke ruimte verdwijnt de grens tussen online en offline. Ik kijk er ontzettend naar uit om samen met het experiential team, onder leiding van Timo Stevense en Edwin Scholte, en natuurlijk de rest van het MediaMonks team aan de slag te gaan en de toegevoegde waarde van deze nieuwe functie te bewijzen.'

Naast Kraemer, die het team op het hoofdkantoor van MediaMonks zal gaan versterken, heeft het productiebureau deze maand creative director Eric Wagliardo aangesteld als hoofd experiential in MediaMonks New York.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken