Albert Heijn en Plus strijden om meest emotionele kerstreclame

Albert Heijn en Plus strijden om meest emotionele kerstreclame
  • Bureaus
  • 6 dec 2017 @ 11:28
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InspiratieFoodCommercialsCampagnes

Kerstmis is een tour de force voor retailers, ook als het om reclame gaat. De supermarkten Albert Heijn en Plus zetten allebei zwaar in op emotie en gaan daarmee ook in het reclameblok de strijd met elkaar aan. AH zet in op oud, Plus zet in op jong. Bekijk hier beide kerstcommercials.

'Kerst vier je samen met de mensen die je liefhebt', zo luidt de insight van AH. 'Bij Albert Heijn ontdek je heerlijke en feestelijke kerstgerechten, zodat jij kunt genieten van een Appie Christmas.'

'Goed eten is samen eten', luidt de vergelijkbare pay-off van Plus. 'De feestdagen staan weer voor de deur. De gezelligste dagen van het jaar, die helemaal in het teken staan van aandacht. Aandacht voor goed eten en drinken, maar vooral aandacht voor de mensen met wie je aan tafel zit. Want goed eten is tenslotte ook samen eten.' 

Opmerkelijk is dat Plus zich waagt aan het maatschappelijke thema van gescheiden ouders en wat dit voor kinderen betekent, zeker tijdens de feestelijkheden rond kerstmis. Uiteraard heeft de commercial wel een happy end. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken