Lexa communiceert interactievere strategie

Lexa communiceert interactievere strategie
  • Bureaus
  • 27 dec 2017 @ 11:25
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsStrategieCommercialsCampagnes

Datingsite Lexa.nl gaat met een compleet nieuwe strategie de Nederlandse singles persoonlijker matchen. Speerpunt zijn nieuwe features zoals een Spotify plug-in en virtuele datingcoach Lara Bot. Daar hoort een nieuwe geïntegreerde campagne bij: 'Little Details, Great Stories.'

'Online daten heeft het daten voorgoed veranderd', zegt Emilie de Feautereau, Brand & Communication director van Meetic Europe. 'We zien nu echter dat singles steeds vaker verdwalen in het overgrote aanbod dat op ze afkomt. Het puur beoordelen van een match op basis van een profielfoto maakt het online daten steeds oppervlakkiger. Daarbij merken we dat relaties vaak alleen online blijven. Dat vinden wij zonde. Met onze nieuwe campagne willen we er juist de nadruk op leggen dat het belangrijk en leuk is om de kleine details van de ander te ontdekken als je samen het liefdesavontuur aan gaat.'

Complete dating-toolkit 

Samen met de nieuwe campagne lanceert Lexa.nl ook nieuwe technologieën op haar platform die ervoor zorgen dat singles op een makkelijke en leuke manier gedeelde interesses bij elkaar kunnen ontdekken. Zo biedt de integratie van Spotify singles een perfecte ‘ice-breaker’ bij het chatten met een andere singles. Ook kan de gebruiker zijn of haar favoriete nummers toevoegen aan het online profiel. Daarnaast biedt Lexa.nl als eerste een virtuele dating coach: Lara Bot. Zij helpt singles op weg in hun dating avontuur.

Lara Bot helpt bij het registreren en het invullen van een datingprofiel, maar zal uiteindelijk ook kunnen helpen bij het vinden van de juiste date. Door middel van artificial intelligence is Lara zelflerend en kunnen er echte gesprekken gevoerd worden met haar. Ook blijft Lexa.nl via events singles bij elkaar brengen in de offline wereld. Naast etentjes, activiteiten en borrels in het hele land organiseren ze ook reizen waarbij singles samen nieuwe en echte ervaringen op doen.

Little Details, Great Stories

Met de nieuwe campagne biedt Lexa.nl singles een meer persoonlijke ervaring, waardoor achter de profielfoto van een potentiële date ook veel meer kleine details te weten kunnen komen. Op deze manier kunnen singles sneller en op een meer persoonlijk niveau een connectie kunnen maken met een ander, welke ook zullen leiden tot meer echte ontmoetingen offline.

'Little Details, Great Stories' is een geïntegreerde campagne die in heel Europa tegelijkertijd op verschillende kanalen van start gaat: tv, radio en online. De campagne startte 26 december op tv en online, en zal begin 2018 ook op de radio te horen zijn. De marketing blijft zich in de loop van 2018 ontwikkelen met nieuwe commercials en online video's.

Credits

Klant: Meetic | Bureau: Marcel | Verantwoordelijk bij klant: Alexandre Lubot, Emilie de Feauterau, Julie Deffontaines, Sophie Ak Gazeau, Rémi Langlois | Creatie: Jules Jolly, Maoré Vallejo | Copywriter: François Guyomard | Strategische planning: Séverine Bavon, Léoda Esteve | Inkoop: Sébastien Jauffret, Berangere Schehl, Philippe Franc | Social: Loris Bernardini, Anh-Dao Lepinaux, Julien Petit | TV productie: Cléo Ferenczi, Corretin Harran



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken