Millennialbureau Novel ingelijfd door Kult&Ace

Millennialbureau Novel ingelijfd door Kult&Ace
  • Bureaus
  • 5 dec 2017 @ 10:01
  • 34759 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • TrendsPersonaliaKunst & CultuurDoelgroepen

Millennials unite! Twee bureaus gaan vanaf januari samen verder: millennialbureau Novel wordt overgenomen door 'millennial consultancy' Kult&Ace. De twee Amsterdamse bureaus beschikken over een wederzijds aanvullende expertise in jongerencommunicatie. Maurice Seleky, mede-oprichter van Novel, vertrekt en wordt marketingbaas van Pakhuis De Zwijger.

Kult&Ace, het eerste millennialbureau van Nederland, werkt voor commerciële opdrachtgevers als Hennessy, PUMA en The Student Hotel. Novel maakte naam in de cultuursector met opdrachtgevers als De Nationale Opera, Stadsschouwburg Amsterdam en IDFA.

'Wij hebben Novel als collegabureau leren kennen als de motor achter veel vernieuwende campagnes en projecten in de culturele sector', zegt Melanie Bosveld, oprichter en managing director van Kult&Ace. 'We waren zelf als gast aanwezig bij diverse evenementen van SSBA Salon, het innovatieve jongerenmerk van de Amsterdamse Stadsschouwburg. We zijn Novel blijven volgen en waren onder de indruk van de spraakmakende campagnes in 2016 en 2017 voor het Opera Forward Festival van De Nationale Opera.'

Gedeelde visie

Dit jaar heeft Novel zijn profiel aangescherpt richting Millennial Agency, een focus die naadloos aansluit op de positionering van Kult&Ace. Bosveld: 'Na verkennende gesprekken nemen wij nu officieel het klantportfolio van Novel over. Hiermee verbreden we als Kult&Ace onze scope verder en creëren we – na succesvolle culturele projecten voor Gemeente Amsterdam en Stichting Nachtburgemeester – een nog betere basis in de cultuursector.'

Maarten K. Bul, founding partner van Novel: 'Kult&Ace en Novel hebben dezelfde visie op de verbinding van merken met millennials. Daarom zijn we zeer verheugd over deze vriendschappelijke overname. Met gepaste trots kijken wij terug op ruim 30 mooie projecten die we de afgelopen jaren mochten uitvoeren voor enkele van de belangrijkste culturele organisaties van Nederland, waaronder Het Concertgebouw, IDFA, Prins Claus Fonds, CJP en De Nieuwe Kerk Amsterdam. Tegelijkertijd geeft de overname door Kult&Ace ons de gelegenheid om als partners nieuwe professionele uitdagingen aan te gaan, terwijl wij weten dat onze opdrachtgevers in goede handen zijn.’ 

Bul begeleidt de komende tijd als adviseur de overname. Novel-partner Maurice Seleky gaat aan de slag als hoofd Marketing & Communicatie van Pakhuis De Zwijger, het onafhankelijk platform voor creatie en innovatie in Amsterdam.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken