Yourzine en Searchresult gaan verder onder nieuw moedermerk Adeptiv

Yourzine en Searchresult gaan verder onder nieuw moedermerk Adeptiv
  • Bureaus
  • 14 dec 2017 @ 00:51
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataMarketingCommunicatie

De digital marketingbureaus Yourzine en Searchresult gaan samen verder onder de nieuwe bedrijfsnaam Adeptiv. Als label blijven beide merken bestaan. Adeptiv profileert zich als data-driven marketingbureau voor zowel grote organisaties als het MKB. Het bureau werkt met ruim 225 medewerkers vanuit Utrecht, Londen en Den Bosch.

Adeptiv is een combinatie van twee woorden: adept ('very skilled or proficient at something') en 'to adapt' ('conform oneself to new or different conditions'). Michiel van Riemsdijk, directeur marketing & sales van Adeptiv: 'Met de keuze voor de bedrijfsnaam Adeptiv geven we aan: we zijn enorm gedreven experts. Wij willen de beste zijn en blijven in ons vak. Wij investeren voortdurend in nieuwe kennis, zijn nieuwsgierig en leergierig, soms eigenwijs maar bovenal heel erg betrokken. Daarnaast zijn we in staat om de nieuwe werkelijkheid te adapteren: wij passen ons aan wanneer de tijd daarom vraagt. Wij staan open voor vernieuwing en voor andere meningen. Niet af en toe, maar continue, elke dag opnieuw.'

Adeptiv gelooft in de kracht van datagedreven persoonlijke marketing: precision marketing. Alle contactmomenten tussen merken en hun klant worden in kaart gebracht. Van Riemsdijk: 'Onze opdrachtgevers zoeken een bureau dat zowel inzicht geeft in de mogelijkheden die data-driven marketing hen biedt, over de as van technologie, maar ook een bureau dat haar klanten begrijpt en die technologie dienstbaar maakt aan de unieke wensen van iedere klant. Iedere dag. Juist met die combinatie creëren we waarde voor klanten.' 

Tech meets creatie

Gert Jan Delcliseur, algemeen directeur: 'Adeptiv werkt vanuit een kern van data scientists die nauw samenwerken met onze creatieven. Vanuit die combinatie kunnen we het allerbeste bureau zijn en blijven op het vlak van datadriven marketing.' De combinatie van technologie, data en creatie is noodzakelijk om onze dienstverlening verder te optimaliseren en mee te laten groeien met de vraag van onze opdrachtgevers op het gebied van datadriven marketing. 

Door nu de krachten te bundelen heeft Adeptiv alle marketingdisciplines in huis. Dat is essentieel, want het speelveld van marketing blijft zich op alle fronten snel ontwikkelen: van klant-targeting, tot personaliseren van de dialoog en daarmee het creëren van toegevoegde (klant)waarde. Die kernfilosofie van zowel de specialisten van Searchresult als van Yourzine blijft geborgd in het nieuwe bedrijf Adeptiv. 

Synergie binnen PostNL

PostNL is eigenaar van het bedrijf Adeptiv. Eind 2016 werd zowel Yourzine als Searchresult overgenomen door het postbedrijf. Samen met PostNL’s dochterbedrijven Marvia en Cendris vormen de twee verworven bureaus het nieuwe marketingbureau Adeptiv.

Linda van Zomeren, directeur Groei bij PostNL: 'Een jaar na de overname van Yourzine en Searchresult zien we al de gewenste synergie. Op diverse fronten is samengewerkt met collega’s van PostNL en hebben we onze klanten meerwaarde kunnen bieden met de in huis gehaalde marketingkennis en creativiteit. PostNL is van oudsher sterk in het vinden en bereiken van de juiste doelgroepen. Nu hebben we datadriven digital marketing toegevoegd aan onze portfolio. Met multichannel-campagnes kunnen we onze klanten helpen groeien, gericht op behoud en het vinden van nieuwe klanten. Ik ben overtuigd van het potentieel van Adeptiv, in hun groei door de uitbreiding van diensten voor hun bestaande klanten en voor de klanten van PostNL.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken