4 vragen aan... Reinier Steures (Natwerk): 'Ons werk is absurdly effective'

4 vragen aan... Reinier Steures (Natwerk): 'Ons werk is absurdly effective'
  • Bureaus
  • 12 jan 2018 @ 13:41
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaStrategieCampagnes

Als managing strategy partner bij Natwerk is Reinier Steures (32) verantwoordelijk voor werk van merken als Febo en Youfone. De campagnes vallen op door het vaak ietwat absurde karakter. Steures licht de gedachte daarachter en de strategie van zijn bureau toe in vier antwoorden.

De campagnes van de hand van Natwerk schuren vaak tegen het (prettig) absurde aan. Waarom?
Grappig dat je dat zegt. Dat 'absurde' zit namelijk ook in onze belofte. En het prettige is dan vooral dat ons werk voor en met klanten absurdly effective is. Want daar gaat het natuurlijk om: het werk moet effectief zijn voor onze opdrachtgevers. Campagnes die absurd om het absurd zijn, zijn niet relevant en maken wij dan ook niet.

Waar neem jij je personeel op aan? Wanneer past iemand in het team van Natwerk?
De laatste tijd kijken we meer naar ervaring. Onze accounts worden groter en daarmee ook de verwachtingen van de klant. Mensen die eerst bij een grote bureau in een hiërarchische structuur hebben gewerkt, krijgen bij ons juist veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Over het algemeen zorg dat ervoor dat deze mensen volledig in hun kracht komen te staan. 

Daarbij zien we op zoek naar mensen die dingen kunnen en willen maken. Veel creatieven zien 'de prestatie' als eindstation. Daarna moet de productiemaatschappij er maar weer mee aan de slag. Wij houden van makers en doeners; mensen die erbij willen zijn als hun 'baby' groot wordt. En als laatste moeten het gewoon heel leuke mensen zijn, die in godsnaam meer dan alleen maar een reclame-achtergrond hebben.

Op welke Natwerk case/campagne ben je het meest trots en waarom?
Durf ik niet te zeggen, eigenlijk ben ik trots op al ons werk. Of het nu kleine of grote budgetten zijn. Maar laat ik dan Febo noemen: zij hebben tijdens onze samenwerking nog nooit (of nauwelijks) media ingekocht en toch hebben behoorlijk wat mensen gehoord van de campagnes. 

Voor welke type klant zou je graag nog eens willen werken en waarom?
Dat zijn er meerdere. Een verzekeraar, een luchtvaartmaatschappij, een bank... Natwerk heeft steeds meer klanten die langer blijven hangen. En daar zijn we ook meer naar op zoek; we willen graag langlopende trajecten met onze klanten aangaan en laten zien dat we ook 'niet normaal effectief werk' met een langere houdbaarheid kunnen maken. 

Maar aan de andere kant: als ik nu naar reclame kijk, kom ik zoveel werk tegen dat ik automatisch negeer. Een uitdaging om dat te veranderen.  



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken