Rebranding: Dawn ontwikkelt 'Belsimpel Methode'

Rebranding: Dawn ontwikkelt 'Belsimpel Methode'
  • Bureaus
  • 1 jan 2018 @ 09:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenCommercialsBrandingCampagnes

Telefoonverkoper Belsimpel.nl voert per 1 januari een ingrijpende rebranding door. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureau Dawn, afgelopen jaar uitgeroepen tot SAN’s Agency of the Year.

Belsimpel heeft zich in tien jaar tijd ontwikkeld vanuit de voorraadkast in de studentenkamer van oprichter Jeroen Doorenbos tot een 'miljoenenonderneming'. De naam van de telefoonverkoper is inmiddels bij veel Nederlanders bekend, maar toch vindt het bedrijf het de hoogste tijd voor verandering. In het nieuwe jaar start een campagne, ontwikkeld door Dawn, waarin de term ‘De Belsimpel Methode’ wordt gelanceerd.

Jeroen Doorenbos en Jeroen Elkhuizen, de drijvende krachten achter ‘De Belsimpel Methode’, vonden het tijd voor vernieuwing: 'In de nieuwe campagne laten we zien dat je bij Belsimpel altijd terecht kunt voor advies dat bij je past. Met De Belsimpel Methode kun je bijvoorbeeld een maximaal bedrag invullen dat je per maand kwijt wilt zijn aan de telefoon van je kind, en op basis daarvan krijg je passend advies. Onze werkwijze blijft hetzelfde, maar met de nieuwe campagne leggen we meer nadruk op wat we preciés doen: het ontwikkelen van methodes om het uitzoeken van een telefoon en abonnement makkelijker te maken.'

Ook het beeldmateriaal wordt helemaal vernieuwd. Hoewel ze Belsimpel.nl veel gebracht hebben op het gebied van herkenbaarheid, verdwijnen de animatiepoppetjes van Jeroen en Jeroen naar de achtergrond en zullen niet meer gebruikt worden in televisiereclames. Om het merk meer emotie te geven, worden voortaan echte klanten in beeld gebracht die een telecomvraag hebben.

Het antwoord op deze vraag wordt gevonden door gebruik te maken van De Belsimpel Methode. Deze 'enige manier om erachter te komen' wordt in het nieuwe beeldmateriaal gesymboliseerd door een witte cirkel, waar de geportretteerde persoon op drukt om De Methode te activeren.

'Deze witte cirkel is een nieuw beeldelement dat prominent weer wordt gegeven in al het materiaal, denk hierbij niet alleen aan de televisie- en radioreclames, maar ook de website, social media, bedrukkingen en natuurlijk de winkels', aldus Jeroen Doorenbos. Vanaf 1 januari 2018 worden de nieuwe reclamespots uitgezonden op bijna alle Nederlandse televisie- en radiozenders.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken