Rebranding: Dawn ontwikkelt 'Belsimpel Methode'
- Bureaus
- 1 jan 2018 @ 09:31
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenCommercialsBrandingCampagnes
- 1 jan 2018 @ 09:31
- Redactie Bureaus
Telefoonverkoper Belsimpel.nl voert per 1 januari een ingrijpende rebranding door. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureau Dawn, afgelopen jaar uitgeroepen tot SAN’s Agency of the Year.
Belsimpel heeft zich in tien jaar tijd ontwikkeld vanuit de voorraadkast in de studentenkamer van oprichter Jeroen Doorenbos tot een 'miljoenenonderneming'. De naam van de telefoonverkoper is inmiddels bij veel Nederlanders bekend, maar toch vindt het bedrijf het de hoogste tijd voor verandering. In het nieuwe jaar start een campagne, ontwikkeld door Dawn, waarin de term ‘De Belsimpel Methode’ wordt gelanceerd.
Jeroen Doorenbos en Jeroen Elkhuizen, de drijvende krachten achter ‘De Belsimpel Methode’, vonden het tijd voor vernieuwing: 'In de nieuwe campagne laten we zien dat je bij Belsimpel altijd terecht kunt voor advies dat bij je past. Met De Belsimpel Methode kun je bijvoorbeeld een maximaal bedrag invullen dat je per maand kwijt wilt zijn aan de telefoon van je kind, en op basis daarvan krijg je passend advies. Onze werkwijze blijft hetzelfde, maar met de nieuwe campagne leggen we meer nadruk op wat we preciés doen: het ontwikkelen van methodes om het uitzoeken van een telefoon en abonnement makkelijker te maken.'
Ook het beeldmateriaal wordt helemaal vernieuwd. Hoewel ze Belsimpel.nl veel gebracht hebben op het gebied van herkenbaarheid, verdwijnen de animatiepoppetjes van Jeroen en Jeroen naar de achtergrond en zullen niet meer gebruikt worden in televisiereclames. Om het merk meer emotie te geven, worden voortaan echte klanten in beeld gebracht die een telecomvraag hebben.
Het antwoord op deze vraag wordt gevonden door gebruik te maken van De Belsimpel Methode. Deze 'enige manier om erachter te komen' wordt in het nieuwe beeldmateriaal gesymboliseerd door een witte cirkel, waar de geportretteerde persoon op drukt om De Methode te activeren.
'Deze witte cirkel is een nieuw beeldelement dat prominent weer wordt gegeven in al het materiaal, denk hierbij niet alleen aan de televisie- en radioreclames, maar ook de website, social media, bedrukkingen en natuurlijk de winkels', aldus Jeroen Doorenbos. Vanaf 1 januari 2018 worden de nieuwe reclamespots uitgezonden op bijna alle Nederlandse televisie- en radiozenders.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing