Toyota start Olympische campagne met Ireen Wüst en Chris Vos
- Bureaus
- 31 jan 2018 @ 09:01
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - CampagnesStorytellingOlympische SpelenSponsoring
- 31 jan 2018 @ 09:01
- Redactie Sponsoring
Olympisch sponsor Toyota lanceert de wereldwijde campagne “Start Your Impossible” in Nederland met Olympisch kampioen schaatsen Ireen Wüst en Paralympisch snowboarder Chris Vos. Zij laten zien dat niets onmogelijk is.
Toyota is het eerste automerk dat wereldwijd de Olympische en Paralympische Spelen sponsort. Voor Toyota gaat mobiliteit veel verder dan de continue verbetering van auto’s. Het sponsorschap komt voort uit de diepe overtuiging dat alle mensen zich vrij moeten kunnen bewegen, omdat iedereen dan het beste uit zichzelf kan halen.
Vanuit die visie hebben zij samen met Ireen en Chris, twee korte films geproduceerd met 1 boodschap: Geef nooit op, Start Your Impossible. De emotionele portretten tonen een weerspiegeling van de gedeelde, onbegrensde toewijding om continu te verbeteren, die velen zal inspireren.
Als succesvolste Nederlandse olympiër wil Ireen Wüst dit jaar het onmogelijke mogelijk maken. Zij gaat tijdens de Olympische Spelen (9-25 februari 2018, PyeongChang, Zuid-Korea) de strijd aan om voor de vierde keer op rij thuis te komen met goud.
'Als klein meisje droomde ik ervan een keer olympisch kampioen te worden', vertelt Wüst. 'Ik denk niet in beperkingen, maar in dromen. Niets is onmogelijk. Ik wil niet alleen de beste zijn, maar ook blijven. Daar doe en laat ik alles voor. Ik heb nu nog één droom en dat is voor de vierde keer op rij met een olympische gouden medaille thuiskomen. Ik geloof dat als je ergens vol voor gaat, er veel meer mogelijk is dan je denkt.'
Het verhaal van de 19-jarige Chris Vos is eveneens indrukwekkend. Als vijfjarig jongetje raakte, door een ongeval, zijn rechterbeen van heup tot tenen verlamd. Met ongekend doorzettingsvermogen en wilskracht wist hij menigeen versteld doen staan door paralympisch snowboarder te worden, terwijl velen dachten dat hij nooit meer zou kunnen lopen. Zijn drive om het onmogelijke mogelijk te maken sluit naadloos aan bij Toyota’s overtuiging dat iedereen, zonder daarin op enige wijze onderscheid te maken, zich moet kunnen voortbewegen.
'Het eerste wat de artsen zeiden tegen mijn ouders was: dit is de laatste keer dat jullie je kind zullen zien, dus neem maar afscheid van hem', vertelt Vos in de video. 'In het ziekenhuis zeiden ze dat ik nooit meer zou kunnen lopen, laat staan sporten. Met snowboarden had ik echt het gevoel dat ik ervoor kon gaan. Als je valt: opstaan, hoofd omhoog en door blijven gaan. Mijn doel is het beste uit mezelf te halen tijdens de komende Paralympisch Winterpelen en laten zien dat niets onmogelijk is.'
Toyota Motor Corporation is TOP Partner van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en Internationaal Paralympisch Comité (IPC) en daarmee wereldwijd de enige automotive sponsor. In Nederland rijden ruim 70 olympische en paralympische sporters van TeamNL in een Toyota. Zo ook Ireen Wüst - de meest succesvolle Nederlandse olympiër aller tijden. De passie en drive van Ireen om iedere dag beter te worden passen helemaal bij de ‘Kaizen’-filosofie van Toyota, waarbij alles gaat om continue verbetering. Toyota Nederland ondersteunt Ireen Wüst om het onmogelijke mogelijk te maken, namelijk voor de vierde Olympische Spelen op rij een gouden medaille te winnen tijdens de Olympische Spelen van 2018 in Zuid-Korea.
Credits
Klant: Louwman & Parqui B.V.
General Manager Marketing & Communicatie: Willem Verschuur
Marketing & Communicatie Manager: Martijn van de Ven
Campagne Managers: Nicole Groeneveld, John de Wit
Manager Press & Public Affairs: Guido Roozekrans
Reclamebureau: Etcetera (met Red Urban en Daybreak)
Creative Director: Ben Imhoff
Art director: Maarten Reynen
Senior copywriter: Michiel Otting
Business Director: Martin Stiemer
Producer: Marcella Beekman, Remko Esser
Strategy partner: Frank Huiberts
Strategy director: Job Koopman
Design: Lynnet Wams
Productiemaatschappij: Kaaps BV
Regisseur: Eelco de Winter
DOP: Frank Borghstijn
Cameraman: Ward Brandsma & Karel Schepp & Olaf Tijhuis
Producer: Anne Lieve Steendijk
Geluid: Erik Thomassen, Sound: KLEVR: Alan van Ramshorst & Lennart Kleinen
Drone operator & cam pilot: Marvin Dechene, Daan Hartge
Grading: Karel Schepp, Gaffer: Joris Luchtigheid, Best boy: Sean Vogel & Matthijs Kardoes
Assistent licht: Rick van Oers, Grip: Nick van Galen, Visagie: Annelies Bastemeijer, P.A.: Julie dekker & Nathalie Tangkau
Contentproductie: Helden Media
Directeur: Barbara Barend
Partner, creative & strategy: Arne Mosselman
Producer: Richard Jansen
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing