Bosboom en Den Heijer starten B.R.A.I.N. Creatives
- Bureaus
- 14 feb 2018 @ 16:06
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - PersonaliaCreatie
- 14 feb 2018 @ 16:06
- Sjaak Hoogkamer
De ervaren activatie-creatieven Deborah Bosboom en Tim den Heijer vormen een nieuwe startup voor creatieve reclame, activatie en communicatie, geïnspireerd door gedragswetenschap.
Bosboom (Right B.R.A.I.N. / Creative / art direction) en Den Heijer (Left B.R.A.I.N. / Creative strategy & copy) begonnen hun samenwerking bij Ogilvy. Ze waren de afgelopen jaren creative directors bij De Combinatie van Factoren. Dat bureau werkt onder meer voor Tele2 en IKEA en werd onder hun creatieve leiding door adverteerders 3 keer uitgeroepen tot beste activatiebureau. Ze waren samen 7 keer Esprix jurylid en ontvingen in hun loopbaan diverse prijzen en nominaties, meest recent de Mercur Beste Marketingactie in 2016.
Gedrag
B.R.A.I.N. Creatives staat voor Behavior, Really Awesome Ideas & Nudging. Oftewel: gedrag beïnvloeden met onderscheidende ideeën en subtiele 'zetjes'. Bosboom: ‘Traditioneel focussen bureaus óf op creativiteit óf op conversie. Wij verbinden die twee door slimme wetenschappelijke inzichten als basis te nemen voor creatieve concepten.’
Brein en gedrag
Is dat dan zo anders dan wat bureaus nu al doen? Den Heijer: ‘Natuurlijk werkten we altijd al met inzichten, maar we leven nu in de gouden tijd van gedrags- en hersenwetenschap. Na tech draait de volgende stap om brein en gedrag. Want recente ontdekkingen zetten vraagtekens bij traditioneel reclame denken en bieden heel veel kansen en inspiratie om snel tot effectief creatief werk te komen.’
Beweging
Tot welke markt richt de start-up zich? Bosboom: ‘We zijn er voor opdrachtgevers die graag direct samenwerken met strategisch denkende creatieven, maar ook voor bureaus die tijdelijk senior creativiteit met een sterke rationale nodig hebben.’ Den Heijer: ‘We richten ons dus niet op één markt of branche, wel op een type uitdaging: mensen op een slimme en creatieve manier in beweging brengen. En ja, ook merken spelen daarin nog steeds een belangrijke rol.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing