Campagne 'Ruim op voor KiKa' moet Nederland mobiliseren
- Bureaus
- 27 feb 2018 @ 08:05
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ContentActivatieFondsenwervingCampagnes
- 27 feb 2018 @ 08:05
- Redactie Bureaus
Vandaag start de grote fondsenwervende campagne voor de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa): 'Ruim op voor KiKa.' De campagne is samen met Frits Hirschstein van KiKa bedacht door Goud Uberconnected.
Veel bureaus werkten – veelal om niet – mee aan de campagne, waaronder MacGyver, MacLoud Amsterdam, Postoffice Amsterdam, Edo Kars Photography, House of Retouch, Tone of Voice, David Lucieer, Dutch Casting, Das Banner en JCDecaux, maar ook Hilda van Oosterom, OpslagXL Sloterdijk en Susan & Bert Lammers.
De campagne van KiKa moet heel Nederland mobiliseren om zolders, kelders, garages en schuren op te ruimen en de nog goed bruikbare spullen aan te bieden op Marktplaats. Op de speciale website Marktplaats.nl/kika kunnen mensen zien welke producten voor KiKa te koop zijn. Het geld, dat aan deze producten wordt besteed, gaat direct naar een speciale KiKa-rekening.
Máxima Centrum uitgebreid
Met de opbrengst van de campagne wordt de vierde verdieping van het medio mei te openen Prinses Máxima Centrum ingericht. Hierdoor kunnen maar liefst honderd extra onderzoekers hun werkzaamheden in Utrecht verrichten. Met de opbrengst van de fondsenwervende Draag je steentje bij-campagne uit 2013 werd het fundament gelegd voor de realisatie van dit kinderoncologisch centrum. Met deze campagne – ook van de hand van Goud Uberconnected – werd 8,5 miljoen euro opgehaald.
De Ruim op voor KiKa-campagne wordt vanavond in RTL Late Night besproken door Humberto Tan en Frits Hirschstein, directeur van KiKa en door prof. dr. Hans Clevers. Morgen, 28 februari, volgt op RTL4 een speciale uitzending van Peter van der Vorst: Van der Vorst zoekt spullen. In dit programma gaat Peter van der Vorst op bezoek bij BN’ers – waaronder minister-president Rutte – om spullen te zoeken. Tevens bezoekt hij gezinnen, die te maken hebben met kinderkanker. De campagne loopt door tot eind maart en wordt ondersteund door tv, radio, outdoor, print, online en social media.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing