Chunk breidt uit tot Chunk Network

Chunk breidt uit tot Chunk Network
  • Bureaus
  • 19 feb 2018 @ 00:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalBrandingCreatieInteractie

Creatief bureau Chunk heeft zijn dienstverlening verbreed tot innovatie, consulting, advertising, marketing en digital design. Om de eigen groei bestendigen is het Amsterdamse bureau gestart met een aantal nieuwe business-units onder de collectieve noemer Chunk Network.

De snelle groei van het bureau in het afgelopen jaar (meer dan 40%) geeft de mogelijkheid om met deze uitbreiding de creatieve dienstverlening naar een hoger niveau te brengen. Daarnaast acht het management van Chunk deze uitbreiding vooral nodig om relevant te blijven voor de internationale klanten. Er werken momenteel zo’n 40 mensen binnen Chunk Network, maar het doel is om eind 2018 met in totaal 60 man sterk te zijn.

Managing director Patrick Driessen: 'Steeds meer klanten vragen ons om de flexibele inzet van creatieve teams, willen samen met ons met nieuwe vormen van communicatie experimenteren of willen nieuwe technologie gebruiken voor brand building, user experience en design. Dat heeft geresulteerd in de creatie van Chunk Network: een verzamelnaam voor de onderdelen Chunk Creative Agency, Chunk Locals en Chunk Lab. Dankzij deze drie business units doen wij niet onder voor een groot netwerk en hoeven wij ons ook niet aan te sluiten bij een groot internationaal netwerk. Dat is voor ons van groot belang, omdat wij als creatieve specialist graag onafhankelijk zijn en blijven.'

Creatieve paraplu

http://chunk.network is opgericht als paraplu boven de verschillende creatieve units. 'Binnen Chunk Network bewaken we ons DNA: persoonlijk, creatief en effectief en we mixen graag thought leadership met een open cultuur waarin iedereen met elkaar samenwerkt', aldus creative director en mede-oprichter Martijn de Beijer.

Chunk Network is een netwerk van creatieve units waarin klanten en creatieven samen werken aan veelal digitale projecten. Chunk Network werkt voor internationale A-Brands vanuit Amsterdam, London en later dit jaar ook Parijs. 

'Chunk Creative Agency is het creatieve bureau richt zich op consultancy, marketing, advertising en design voor A-merken', zegt De Beijer. Een snel groeiend creatief bureau met digitaal DNA en internationale klanten als Google, VodafoneZiggo en Philips.

'Met Chunk Locals willen we vooral klanten ontzorgen', zegt Frank Rosenhart, UX-director en mede-oprichter. 'Creatieve power bij klanten in huis brengen werkt ontzettend goed. Hier zijn we vorig jaar mee gestart en heeft een hele snelle vlucht genomen. Creative Consultants, User Experience Designers, Visual Designers, Advertising Creatives, Developers en Projectmanagers werken binnen multidisciplinaire teams bij klanten op locatie. De voordelen van nauw samenwerken en het bundelen van interne en externe krachten geeft organisaties veel slagkracht.'

ChunkLab is het innovatieve laboratorium van Chunk Network. Hier is ruimte voor creatieve en innovatie communicatie-experimenten die organisaties helpen om een voorsprong te nemen op de concurrentie. Zo wordt er gewerkt aan experimenten met Virtual Reality, Augmented Reality en Digital Out of Home. 

De Beijer: 'Wij hebben heel goed naar onze klanten geluisterd en naar de markt gekeken om de huidige en toekomstige behoeftes te kunnen bepalen. Vervolgens hebben wij onze ideeën en visie vertaald in nieuwe klantoplossingen, die vormden uiteindelijk de basis voor deze nieuwe business units.'

Met een aantal vaste klanten is het bureau vervolgens aan de slag gegaan om de nieuwe dienstverlening te testen en te optimaliseren. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken