Inzending 20e editie SpinAwards van start
- Bureaus
- 2 feb 2018 @ 00:42
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieDigitaalAwardVirtual RealityVirale marketingOnline advertising
- 2 feb 2018 @ 00:42
- Redactie Bureaus
Het inzenden voor de 20e editie van de SpinAwards is van start gegaan. Dit jaar zijn er twee nieuwe categorieën toegevoegd: Artificial intelligence en AR&VR. De oercategorie ‘Banner’ komt eenmalig terug.
SpinAwards viert dit jaar alweer zijn 20e editie en daarmee belooft het een uitreiking te worden vol met creativiteit en digitale innovatie. Deze editie worden er specifieke prijzen uitgereikt voor Artificial Intelligence en AR&VR.
Huib Maaskant, bestuurslid SpinAwards: 'De categorieën bij de SpinAwards zijn elk jaar enorm in beweging. Het grootste compliment voor de digitale wereld is dat we voortdurend inzendingen krijgen die de grenzen van een categorie opzoeken. We passen dan ook elk jaar met veel plezier de verschillende categorieën aan. Dit jaar voegen we maar liefst twee nieuwe en een oude bekende toe.'
AI, AR en VR
Over de categorie ‘Artificial Intelligence’ zegt bestuursvoorzitter Stephan Fellinger: 'Steeds meer bedrijven passen Artificial Intelligence toe en wij willen deze toepassingen een podium geven, zodat ze ons kunnen inspireren en stimuleren. Hierbij gaat het om creatieve toepassingen van kunstmatige intelligentie in welke vorm dan ook. De toepassing moet de mogelijkheid hebben om zelfstandig te leren en beslissingen te nemen.'
De andere nieuwkomer is de categorie ‘AR&VR’. Hierbij gaat het om concepten die Augmented en Virtual Reality gebruiken om een verhaal te vertellen, te overtuigen of te leren. Dit kan op ieder platform ingezet worden en de techniek moet leidend zijn voor het idee. Deze categorie vervangt de categorie ‘Next TV&Film’.
Banner maakt comeback
Naast twee nieuwkomers wordt voor de twintigste editie de oercategorie ‘Banner’ nog één keer in de schijnwerpers gezet. In 1998 werden de SpinAwards voor het eerst uitgereikt en de twee klassiekers qua categorie waren toen ‘Website’ en ‘Banner’. Anno 2018 reikt de SpinAwards na al die jaren nog steeds prijzen uit in de categorie ‘Website’ maar de andere categorie verdween van het toneel. Fellinger: 'Wij willen bij de twintigste editie de banner nog één keer een podium geven als liefdevol eerbetoon aan een klassieker.'
Alle projecten kunnen worden ingezonden tot en met 28 februari 2018 (via Spinawards.nl). Alle genomineerden krijgen tijdens de Inspiration Day op 29 maart de kans het werk persoonlijk toe te lichten aan de jury. De winnaars worden bekend gemaakt op de SpinAwards Night op woensdag 25 april en na de uitreiking volgt een spetterend feest.
Foto: Bete Photography
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Virtual Reality
- banner
- SpinAwards
- Artificial Intelligence
- uitreiking
- digitaal
- online marketing
- 2018
- awards
- inzending
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing