Roorda wint LG account

Roorda wint LG account
  • Bureaus
  • 16 feb 2018 @ 14:34
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Klanten

LG Electronics Benelux heeft haar communicatieactiviteiten bij Roorda Reclamebureau ondergebracht. In de pitch ging LG op zoek naar een fullservicebureau dat op alle kanalen kan excelleren.

Roorda is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de brandstory tot de executie van het instore materiaal en catalogi voor de gehele LG-portfolio. Van tv en smartphones tot huishoudelijke apparaten als koelkasten, wasmachines, airco’s en draadloze stofzuigers. Roorda’s Social Hub zal de social activaties ontwikkelen.

CES

LG is o.a. de grondlegger van de OLED-techniek en maakte begin dit jaar indruk tijdens de CES in Las Vegas. De flinterdunne en flexibele (oprolbare) schermen, die niet alleen in smart tv’s en beeldschermen worden toegepast maar ook in mobile en verlichting, zijn volgens Roorda grensverleggend. Met OLED, maar ook met andere innovaties, voegen de producten van LG naar eigen zeggen waarde toe in het dagelijks leven van de consument en creëert LG Electronics nieuwe productcategorieën.

Roorda staat bekend om zijn gedragsbeïnvloedingscampagnes die gebaseerd zijn op evidence based strategieën. Roorda zet dit in voor diverse campagnes: vaak voor overheden (BOB, NIX18), maar ook voor dienstverleners als Tempo-Team, retailers als D-reizen en nu dus ook voor LG.

Geliefd

Joeri Jansen (creative director Roorda): ‘LG heeft een prima merkbekendheid, maar nog niet iedereen weet dat LG vooroploopt op het gebied van innovatie. Aan ons de uitdaging om LG niet alleen bekend maar ook geliefd te maken en het koopgedrag zo te beïnvloeden dat de ambitieuze doelstellingen worden gehaald. Deze grote nieuwe klant sluit aan op de groeistrategie van Roorda. Voor LG hebben we een afzonderlijke unit opgericht, waarin account, creatie en studio dedicated werken voor LG.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken