Alisa Fleischmann en Jake Richards leiden Adeptiv UK

Alisa Fleischmann en Jake Richards leiden Adeptiv UK
  • Bureaus
  • 26 mrt 2018 @ 14:38
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkDigitaalStrategiePersonalia

De fusie van de marketingbureaus Yourzine en Searchresult tot Adeptiv betekent dat ook Yourzine UK wordt omgedoopt. Jake Richards en Alisa Fleischmann zijn gehaald om vorm te geven aan de Britse ambities.

In 2016 startte Yourzine op de Engelse markt om onder meer opdrachtgever Samsung Europe vanuit daar te bedienen. Londen was de uitvalsbasis voor merken met een internationale, data-driven marketingstrategie. De visie van Adeptiv past heel goed in de Britse markt.

Michiel van Riemsdijk, CCO van Adeptiv: 'Ons kantoor in Londen is in eerste instantie gestart om onze bestaande internationale opdrachtgevers te kunnen bedienen. Daarnaast gaan we onze partnerships met Selligent, Google, Adobe en SalesForce in het Verenigd Koninkrijk verder benutten en uitbouwen. Onze opdrachtgevers zoeken een bureau dat zowel inzicht geeft in de mogelijkheden die data-driven marketing hen biedt, maar bovenal een partner die hen iedere dag ondersteunt en die visie kan vertalen naar een vooruitstrevend en waardevol marketingprogramma.

De ervaringen in Londen de afgelopen jaren hebben Adeptiv meer dan voldoende overtuigd dat het mogelijk is een stevige positie te verwerven in de Engelse bureauwereld. Om die ambitie vanuit Adeptiv verder invulling te geven, was er behoefte aan een sterk, ervaren en ambitieus managementteam. Jake Richards en Alisa Fleischmann hebben volgens Van Riemsdijk die ervaring.

Wie zijn Richards en Fleischmann?

Jake Richards wordt managing director van Adeptiv UK. Hij werkte als strateeg op internationale merken en effectieve loyaliteitsprogramma's, waaronder My Starbucks Rewards. Hij heeft veel ervaring in de transformatie naar digital marketing, zowel aan bureauzijde als aan klantzijde. 'De propositie van Adeptiv is zeer relevant, ook in Londen. We zien dat veel klanten technologie en automatisering van marketing lastig vinden. Er zijn zoveel mogelijkheden en platforms. Adeptiv helpt hen de juiste keuzes te maken, en levert eventueel ook getrainde marketeers om de digitale klantreis goed en snel mogelijk om te zetten in tastbare bedrijfsresultaten.'

Alisa Fleischmann, client service director bij Adeptiv UK, komt van Wunderman en OgilvyOne. Ze was actief in CRM, brand loyalty en data-gedreven marketing. Fleischmann heeft gewerkt met klanten als American Express, British Airways en Shell. 'Ik kijk ernaar uit om samen met Jake het Londense bureau van Adeptiv op de kaart te zetten. We gaan bouwen op de ervaring die in Nederland, en door ons in Londen zijn opgedaan. We gaan nauw samenwerken met onze Nederlandse collega´s en dat levert een enorm onderscheidende propositie op in termen van hypergepersonaliseerde, datagedreven oplossingen.'

Met de aanstelling van Jake Richards en Alisa Fleischmann biedt Adeptiv UK klanten en merken alle strategische disciplines die zij nodig hebben. Dat is essentieel, want het speelveld van marketing blijft zich ontwikkelen: van targeting, tot personaliseren van de dialoog en het creëren van (klant)waarde.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken