GVR reikt Coqs d'Honneurs uit

GVR reikt Coqs d'Honneurs uit
  • Bureaus
  • 20 mrt 2018 @ 11:18
  • 19800 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaAwardCreatieStrategie

Persgroep-topman Christian Van Thillo heeft de Coq de Grand Honneur gewonnen tijdens het Hanendiner van GVR. Ook gingen er haantjes naar Slaven Mandic (Wayne Parker Kent), Nathalie Peters (IPG Mediabrands) en Dinesh Sonak (ADCN).

Op maandag 19 maart heeft het Genootschap voor Reclame (GVR) de winnaars voor de meest opvallende verschijningen in het vak bekend gemaakt tijdens het Hanendiner in de prestigieuze A’DAM toren. Het genootschap, dat al sinds 1923 bestaat, reikt elk jaar drie prijzen uit, voor de Jonge Haan, het meest opvallende talent onder de 30 jaar, de Coq d’Honneur, iemand die dit jaar het meest is opgevallen voor zijn of haar bijdrage voor het vak en de Coq de Grand Honneur, een Oeuvreprijs. De prijsuitreiking werd deze keer mede mogelijk gemaakt door MassiveMusic.

Tijdens de avond werden er drie Coq’s d’Honneurs uitgereikt aan mensen die dit jaar veel inzet hebben getoond voor het vak, de eer viel ten deel aan de volgende personen.

Slaven Mandic (Wayne Parker Kent)

Als CEO en founder van digital publisher Wayne Parker Kent geeft Mandic richting aan het vak. Waar traditionele uitgeverijen het soms moeilijk hebben kent Mandic met z’n online platformen in Nederland en België alleen maar groei. De publishing portfolio van Wayne Parker Kent omvat inmiddels een portfolio van 19 online magazines en bereikt zo’n 8 miljoen bezoekers per maand. Naast uitgever bevat Wayne Parker Kent ook een contentmarketingbureau WPK/The Agency, waarmee campagnes worden gemaakt voor internationale merken als Booking.com, Samsung en Google.

Nathalie Peters (IPG Mediabrands)

Met enorme drive en passie zet Nathalie zich voortdurend in voor een complete digitale transformatie van de gehele Nederlandse marketing- en communicatiebranche. Keer op keer weet zij de branche te inspireren en enthousiasmeren met relevante trends en innovaties. Nathalie doet dit niet alleen vanuit haar houdanigheid als Head of Digital Transformation bij werkgever IPG Mediabrands maar ook vanuit het voorzitterschap van IAB Nederland en als jurylid van de Esprix (sinds 2014), de Cannes Lion Cyber Jury en de Mercurs.

Dinesh Sonak (ADCN)

Sonak is de managing director van ADCN, de Nederlandse club voor creativiteit in advertising en design. Sonak wint de coq d’honneur vanwege de ultieme wijze waarop hij zijn achtergrond in economie en strategie combineert met een passie voor creativiteit en cultuur. Op een gedreven, inspirerende manier heeft Dinesh de afgelopen jaren een belangrijke bijdrage geleverd aan het verhogen van het niveau van creativiteit in Nederland. Hij maakt zich sterk voor het samensmelten van disciplines, maar ook voor het vergroten van de positieve impact van creativiteit op cultuur en maatschappij. Hiervoor werkte hij onder andere voor Heineken, THNK School of Creative Leadership en frog design in Europa, Afrika en India.

Coq de Grand Honneur: Christian van Thillo (De Persgroep)  

De Coq de Grand Honneur, een ouvre-prijs voor iemand die zich langdurig voor het vak heeft ingezet ging naar de directeur van de Persgroep Christian van Thillo. In 1990, op 28 jarige leeftijd, kreeg Christian van Thillo voor het eerst de leiding over een uitgever in België. De uitgever bestond toen uit twee krantentitels en enkele tijdschriften. In 30 jaar is het bedrijf gegroeid van een Vlaamse uitgever met 80 miljoen euro omzet naar een multinationaal met 1,4 miljard euro omzet. In een dalende markt waarin grote partijen uit Silicon Valley vechten met de gevestigde namen om mediatijd is het bijzonder dat de meeste omzet nu uit Nederland komt. Van Thillo's opmars in Nederland begon met de overname van Het Parool, vandaag de dag is De Persgroep met 700 miljoen euro een toonaangevend mediahuis in Nederland geworden. De jury erkent Van Thillo's blijvende positieve rol op de transformatie van Nederlandse media naar duurzame businessmodellen voor zowel print als online.

Jonge Haan gaat naar Jip Samhoud

Voor de Jonge Hanen waren drie mensen genomineerd, die zichzelf elk moesten presenteren tijdens het Hanendiner met een uitleg waarom zij de meeste waarde toevoegde voor het vak. Na een stemming en uitvoerige discussie tussen de leden van het genootschap won Jip Samhoud nipt maar overtuigend van Liam Tjao en Nadine Bol. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken