Lidl kiest Joe Public voor complete ATL-campagne
- Bureaus
- 19 mrt 2018 @ 08:20
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PitchesMarketingKlantenInterviewReclame
- 19 mrt 2018 @ 08:20
- Jeroen Mirck
Lidl heeft afscheid genomen van reclamebureau Etcetera en alle ATL-activiteiten belegd bij Joe Public Take-Away Advertising. Het bureau had al enkele commercials gemaakt voor Lidl, met George Baker en Frans Bauer. MarketingTribune spreekt Antoine Houtsma, creative director van Joe Public. 'Wij pitchen niet.'
'Lidl naar Joe Public!' Met dit bericht kondigde het Amsterdamse reclamebureau een nieuwe voorjaarscampagne van de supermarktketen aan, waarin het 'groene' assortiment centraal staat. Mét zanger George Baker, die kort in beeld komt met een 'Lidl Green Egg'. Maar George Baker kenden we toch al uit een Lidl-commercial uit oktober 2017? Dat klopt, want de retailer heeft het bureau nu gepromoveerd tot z'n vaste reclamebureau. Reden genoeg om te bellen met Joe Public.
Lidl kiest voor Joe Public. Maar jullie werken toch al een half jaar voor Lidl?
Antoine Houtsma, oprichter van Joe Public: 'We hebben twee keer een campagne voor Lidl gemaakt (George Baker en Frans Bauer), maar dat is echt wat anders dan wat we nu mogen melden, namelijk dat Lidl ervoor heeft gekozen om alle landelijke campagnes met Joe Public te doen.'
Wat is er precies veranderd in de samenwerking?
'Lidl is een hele grote adverteerder en doet heel veel in huis, ook uitingen die je tegenkomt op de radio of op abri's. Geheel in lijn met ons Take-Away-model heeft Lidl afgelopen najaar een gerecht van onze menukaart besteld wat leidde tot de "Lidl Brown Bag"-commercial met George Baker. Dit project smaakte naar meer en sinds begin 2018 legt Lidl al zijn grote marketingcampagnes dus bij ons neer.'
Een grote beslissing die zonder pitch tot stand is gekomen?
'Grappig dat die vraag zo vaak terugkomt als wij een nieuwe klant melden. Joe Public pitcht niet, omdat dat ten koste zou gaan van onze bestaande klanten. We zouden dan hogere tarieven moeten rekenen en niet altijd binnen één week kunnen presenteren. En dat zijn nou net onze twee belangrijkste beloften. Dus ja, Lidl is zonder pitch klant geworden. En als ze onze gerechten niet meer lekker vinden, mogen ze ook elk moment weer weg.'
Alle commercials zijn geproduceerd door het eigen productielabel Joe Public Shoot. Op dit moment wordt er gewerkt aan meerdere nieuwe campagnes, die in de loop van het jaar te zien zullen zijn.
Interview: Jeroen Mirck, senior redacteur van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing