Philips en Ogilvy promoten MRI-scan met kunst en muziek

Philips en Ogilvy promoten MRI-scan met kunst en muziek
  • Bureaus
  • 12 mrt 2018 @ 00:25
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaSponsoringCampagnesKunst & CultuurStorytelling

Philips en Ogilvy Amsterdam laten in een social campagne zien hoe MRI-scans comfortabeler kunnen verlopen voor patiënten. Een speciaal Ambient Experience thema genaamd 'Hollandse Meesters' is een resultaat van een samenwerking tussen Philips, AMC, Erasmus Medisch Centrum, Rijksmuseum en Rotterdam Philharmonisch Orkest.

Gedurende een scan worden patiënten begeleid door kunst en muziek. Twee aspecten die een positief effect hebben op het welzijn van mensen. Met de Ambient Experience streeft Philips opnieuw naar de hoogst mogelijke kwaliteit zorg, zonder hierbij het menselijke aspect uit het oog te verliezen.

Stel je voor: je ligt comfortabel naar prachtige klassieke muziek te luisteren, gespeeld door het Rotterdam Philharmonisch Orkest. Voor je ogen wordt een Hollandse Meester uit het Rijksmuseum laag voor laag opgebouwd en zie je een weids en vredig landschap ontstaan. Het is een volstrekt andere en meer comfortabele manier om een MRI-scan te ondergaan. En dat is precies de gedachte achter Philips Ambient Experience.

'Zorg verbeteren met kunst'

Philips en het Rijksmuseum weten met deze innovatie kunst en welzijn opnieuw samen te brengen. Nathalie Lam, Head of Sponsorship bij Philips Global: 'We zijn er trots op ons sponsorschap met het Rijksmuseum naar een hoger niveau te tillen en om er nog meer betekenis aan te geven. Kunst heeft de kracht te inspireren, bijeen te brengen en om levens te veranderen. We proberen de patientervaring te verbeteren door de patiënt te verenigen met kunst.'

Pieter Roelofs, curator van het Rijksmuseum, zag direct de zinvolle invloed van de Ambient Experience: 'Kunst kan echt een helende omgeving scheppen.'

'Muziek verandert je lichaam'

De aantrekking van het Rotterdams Philharmonisch Orkest zorgt er voor dat deze innovatie van nog grotere betekenis is voor patiënten en de zorg. Hans Jeekel, professor van chirurgie bij het Erasmus MC, is zich goed bewust van de match tussen welzijn en muziek: 'Muziek verandert het fysiologische systeem in je lichaam, en kan als nieuwe behandeling worden ingezet in de zorg.'

Andre Heuvelman, manager Creations bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest: 'Mensen worden afgeleid van hun angst en zijn in staat zelf verhalen te verzinnen door de beelden en muziek. Dit brengt nieuwe waarde met zich mee, ook voor de medische wereld, en geeft ons inzicht in welke muziek effectief is.'

De social campagne, gericht op Health Professionals, laat van verschillende perspectieven het effect van kunst en muziek op welzijn zien. Bekijk hier de hero film van Ogilvy Amsterdam.

Credits

Klant: Philips

Bureau: Ogilvy Amsterdam

Verantwoordelijk bij klant: Nathalie Lam, Marion Zegers

Creatie: Peter van Rij, Martijn van Marle, Mitchell Diercks en Jasper Vierboom

Account: Pauline Landa, Florent Geerts en Hilary Solomon

Strategie: Madzy Beynen

Productie: Cam David / Kim Wolffensperger, en Mariska Fransen

Productiemaatschappij: KAAPS / Anne Steendijk

Regisseur: Eelco de Winter

Media Agency: Social Lab

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken