RA*W lanceert Cannes Summer Course
- Bureaus
- 7 mrt 2018 @ 16:13
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CreatieCannes
- 7 mrt 2018 @ 16:13
- Lucas Boon
Onder meer BBH New York, Wieden+Kennedy en The Next Web cureren het educatieve programma voor de Cannes Summer Course van RA*W.
De community voor jonge creatieven introduceert dit zesdaagse programma voor jong talent als educatieve invulling van het Cannes Lions Festival. Reclamebureaus, mediabureaus, pr-bureaus, productiebureaus en adverteerders kunnen maximaal één talent (let op: onder de dertig jaar) opgeven voor het programma. J. Walter Thompson, OMD, Boomerang Agency, The Valley en Eyeforce hebben als eerste toegezegd een talent mee te sturen.
'Het Cannes Lions Festival is de meest interessante en inspirerende week van het jaar als je in de creatieve industrie wilt groeien, maar deze kans is helaas vaak niet te benutten voor jong talent. We lanceren de Cannes Summer Course zodat bureaus hun jonge talent naar Cannes kunnen sturen met de zekerheid dat ze de educatieve potentie van Cannes optimaal benutten', aldus Matthijs Jaakke van RA*W. 'We hebben topmensen uit de internationale creatieve industrie gevraagd om de programma’s te cureren. Deze programma’s vullen we aan met een selectie van private speakers, die exclusief voor de groep van RA*W spreken. De eerste bevestigde private speaker is de Global CMO van R/GA.'
Vier programma’s
Deelnemers van de course kunnen kiezen uit vier gecureerde programma's: ‘Strategy & Trends’ door Sarah Watson, Chief Strategy Officer van BBH New York, ‘Creation & Design’ door Evgeny Primachenko, de Creative Director van Wieden+Kennedy Amsterdam. ‘Tech & Innovation’ door Boris Veldhuijzen van Zanten, Co-founder en CEO van The Next Web. En ‘Film & Production’ door Judith Veenendaal, Director bij CZAR Amsterdam en Tomboy Films London.
Eigen bijdrage
De Cannes Summer Course kost 2.000 euro voor de werkgever en er wordt een eigen bijdrage van 500 euro verwacht van de talenten. Hiervan wordt de festivalpas (1.785 euro), vlucht en appartementen bekostigd. RA*W kan de prijs aanzienlijk laag houden door steun van JCDecaux. Bart de Vries van JCDecaux: 'De jonge reclamemakers van nu zijn de beslissers van de toekomst en JCDecaux wil hen graag ondersteunen in hun weg daar naar toe. Daar komt bij dat wij het belangrijk vinden dat jonge marketeers en reclamemaker al vroeg in hun carrière op de hoogte zijn van de vele mogelijkheden die buitenreclame biedt.'
Talent aanmelden kan tot 15 april
J. Walter Thompson, OMD, Boomerang, The Valley, Eyeforce en Achtung sturen een talent naar de Cannes Summer Course. Meer informatie over de Cannes Summer Course is te vinden op: http://bit.ly/cannessummercourse. Nog maximaal 10 bureaus kunnen hun talent vóór 15 april aanmelden via deze link of neem contact op met hello@rawadvertisers.nl.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing