SNS en Alfred tonen hoe Nederlanders onderhandelen

SNS en Alfred tonen hoe Nederlanders onderhandelen
  • Bureaus
  • 20 mrt 2018 @ 10:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsWinkelenPrijs

Onderhandelen, Nederlanders zijn er niet goed in. Alfred heeft dit gegeven verbeeld in een nieuwe SNS-commercial, in de vorm van een western-achtige shootout. Met verrassende uitkomst.

Wij Nederlanders vinden onszelf behoorlijke koopmannen, maar als puntje bij paaltje komt vinden we onderhandelen maar lastig. We staan met knikkende knieën bij de keukenboer. We schamen ons om te vragen om korting bij de elektronicazaak. SNS snapt dat het ongemakkelijk is om te vragen om voordeel. Daarom krijgen klanten bij SNS Combinatievoordeel, en daar hoeven ze niet om te vragen.

TN’er (Typische Nederlander) Bart stapt in de nieuwe tv-commercial van SNS vol goede moed een witgoedzaak binnen voor een wasmachine en een droger. En omdat hij twee apparaten wil aanschaffen moet er toch een dealtje te maken zijn, vindt hij. Maar dat blijkt eenmaal in de winkel nog een stuk lastiger dan gedacht, over korting beginnen. SNS snapt dit. Dus krijgen klanten die bij SNS meerdere producten hebben voordeel zonder dat ze daar om hoeven te vragen. Korting op je hypotheekrente bijvoorbeeld, als je ook een betaalrekening hebt. 'Da’s een bank die ’t snapt', vindt TN’er Bart.

Behalve de commercial, ontwikkelde Alfred samen met SNS de strategie en het concept van de totale campagne. Tijdens de campagne worden naast TV ook radio, online advertising, winkel en 1-op-1 communicatie, PR en social media ingezet.

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Patrick Kuijsters, Mariëlle Krouwel, Maartje Bersi

Bureau: Alfred International

Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande

Strategie: Gabriël Snuverink, Edward van de Ridder

Account: Eddy Salfischberger, Danielle Boskemper, Joost van der Pol

RTV producer: Carmen Ramsaran

Productiemaatschappij: Suikerdepot

Executive producer: Paul Harting

Regisseur: Werner Damen

Offline editor: MRTN Martin Heijgelaar

Post productie: The Compound

Mediabureau Vizeum: Evert Bronkhorst

Muziek: Cris&Jef

Sound design: Studio Alfred Klaassen

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken