Vijftien bureaus op longlist SAN-prijs NKOTB

Vijftien bureaus op longlist SAN-prijs NKOTB
  • Bureaus
  • 1 mrt 2018 @ 14:08
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieNieuwkomersAward

Vijftien bureaus maken nog kans op de SAN-award New Kids on the Block 2017. Daarmee zijn we er nog niet, want hierna volgen nog een shortlist en uiteindelijk drie finalisten, waarna op de SAN-uitreiking de winnaar bekend wordt.

Het blijft altijd weer een lange exercitie, de bepaling van de 'New Kid on the Block'. Na de samenstelling van een Consideration List wordt en in drie polls gestemd via Fonkonline. Is er dan een shortlist? Nee, eerst moeten we het doen met een longlist:

230V
24AM 
Activation Heroes
Brand Creatives
Conversationals
Don't Say Nothing
Hammerfest 
Lijm Amsterdam
Maak
Megawatt Advertising 
Mr. Fox Agency
Phenomenons 
SowiesoHelder
Tosti Creative
Vertigo6

We schreven al eerder over de verdere procedure, maar hier nogmaals: deze vijftien bureaus van de longlist worden door de hoofdjury beoordeeld aan de hand van de in te sturen whitepapers, de publiciteit in Fonk en hun websites. De hoofdjury van NKOTB komt op 27 maart bijeen om de bureaus tegen het licht te houden en te bespreken. Hierna volgt een stemming waaruit de Shortlist van zes bureaus wordt samengesteld.

Op 8 mei geven de zes kandidaten een presentatie voor de hoofdjury en de vakjury. Beide jury’s leggen hun oordeel vast in een persoonlijk juryformulier. De weging is fifty-fifty. De drie finalisten worden op 8 mei ter plekke bekend gemaakt, waarna op 31 mei - tijdens de uitreiking van de SAN Accenten in Studio 21 in Hilversum - de uiteindelijke winnaar wordt uitgeroepen. En ja, volgens ons kan deze procedure korter.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken