Icemedia keert Scoliose niet de rug toe
- Bureaus
- 10 apr 2018 @ 12:56
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesWebsiteActivatie
- 10 apr 2018 @ 12:56
- Redactie Bureaus
Voor de Vereniging van Scoliosepatiënten heeft Icemedia een campagne ontwikkeld met de titel: ‘Keer Scoliose niet de rug toe’. In de campagne worden verschillende patiënten geportretteerd en krijgt de kijker een beeld van een leven met scoliose.
De campagne heeft tot doel om de aandacht voor scoliose te vergroten en fondsen te werven voor de vereniging. Hiermee kan het onderzoek en de voorlichting omtrent scoliose worden verbeterd. Circa 100.000 mensen in Nederland hebben scoliose, een zijdelingse verkromming van de wervelkolom. Om de kansen op een succesvolle behandeling te vergroten, is het belangrijk de aandoening zo vroeg mogelijk te ontdekken. Daarom haalt de vereniging geld op.
Omdat scoliose geen levensbedreigende ziekte is, krijgt de aandoening relatief weinig aandacht. Om toch vroegtijdig een goede diagnose te kunnen stellen en behandeling te kunnen starten is het belangrijk om de bekendheid en de kennis te vergroten.
Ester Floor, bestuurslid Communicatie van de Vereniging van Scoliosepatiënten: 'Met deze campagne willen we laten zien, dat er goed te leven is met scoliose. We willen jonge mensen inspireren en proberen tegelijkertijd fondsen te werven om ons werk nóg beter te kunnen doen.'
Sven Rusticus, managing director van Icemedia: 'Door middel van onderzoek en voorlichting is er veel te verbeteren aan het leven van mensen met scoliose. Wij zijn daarom zeer verheugd om met onze expertise hier een bijdrage aan te kunnen leveren.'
De campagne is te bekijken op de campagnewebsite StopScoliose.nl.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing