Tele2 maakt stijl-statement met VR-bril

Tele2 maakt stijl-statement met VR-bril
  • Bureaus
  • 6 apr 2018 @ 00:48
  • 29538 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingCommercialsCampagnesVirtual Reality

Tele2 heeft samen met couturier Jan Taminiau een eigen VR-bril ontwikkeld, onder het motto #streammetstijl. De 'limited edition'-bril wordt getoond in een extravagante online video, met Holland’s Next Top Models Loiza en Montell.

'Een fashionshow, een popconcert of een ander live-event op afstand meemaken met 360-graden videobeeld wordt steeds populairder', zegt Cilesta van Doorn, marketingmanager van Tele2. 'Zowel de soft- als de hardware gaan met grote sprongen vooruit. Deze virtuele revolutie heeft dan ook een behoorlijke impact op ons dagelijks leven. De samenwerking met Jan Taminiau, om de sociale impact van smartphones en gadgets te onderstrepen, sluit hier perfect bij aan.'

De campagne #streammetstijl is gecreëerd in samenwerking met digitaal bureau Code D’Azur. Op de designer VR-brillen zit aan de voorzijde een 7-inch HD-scherm verwerkt waar sprekende ogen ‘contact maken’ met de omgeving. De tekst ‘It’s OK to look’ geldt als knipoog richting omstanders.

Madelon Uljee, creative director van Code D’Azur: 'Met VR streamen kan je iets als een saaie treinrit veel spannender maken. Echt leuk voor anderen is het aanzicht van zo’n standaard VR-bril alleen niet. Daarom heeft Tele2 Jan Taminiau gevraagd om deze bril aan te pakken, toffer te maken voor jezelf en degene die tegenover je zit.'

Jan Taminiau: 'Ik wil met dit ontwerp reflectieve interactie stimuleren. Juist vanwege alle technologie in ons leven moeten we de wereld om ons heen toegankelijk houden voor elkaar.'

De online video is vanaf 5 april te zien. Een aantal van de 'limited edition' VR-brillen kunnen worden gewonnen door fans.

Credits

Klant: Tele2 | Bureau: Code D’Azur | Verantwoordelijk bij klant: Cilesta van Doorn, Danielle Snoeij, Margaret Kreuger, Lotte Pieterse, Marc Koopmanschap | Productiemaatschappij: Hazazah | Regisseur: David-Jan Bronsgeest | Producer: Judith Roosenstein | D.O.P.: Gabor Szanto | Art department: Maarten Spruyt | Styling: Maarten Spruyt | Editor: Brian Ent/ Kapsalon & Daniel Falkenhagen/ De Compound | Post-Production: De Compound | Grading: De Grot | Muziek: Sander Baas | Audiomixage: René Thie | PR: Blyde




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken