XXS gaat op stap met billboard van Basic-Fit
- Bureaus
- 30 apr 2018 @ 10:26
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OutdoorActivatieCampagnes
- 30 apr 2018 @ 10:26
- Redactie Bureaus
Basic-Fit start vandaag met een opmerkelijk 'Get fit for summer'-campagne: de vriendengroep die als eerste het bijbehorende billboard naar Basic-Fit draagt, sport een jaar gratis. Inderdaad, er moet gesjouwd worden.
De billboards komen op meerdere plekken in Nederland en België te staan en zijn voorzien van sportieve handvaten die het billboard een extra work-out functie geven.
De campagne is een vervolg op de eerder dit jaar gelanceerde campagne #squadgoals. Daarin was te zien hoe een vriendengroep elkaar motiveert om naar de sportschool te gaan. Met deze activatie wordt de doelgroep zelf in beweging gebracht. Zodra ze het billboard zien, begint de work-out.
Werk aan je zomerlijf
In de online film is te zien hoe vriendengroepen het billboard daadwerkelijk naar Basic-Fit brengen. Ze lopen met de campagne boodschap over drukke terrassen, binnensteden en zelfs over de Erasmusbrug.
Erica Hahn, marketingmanager Europe van Basic-Fit: 'Mensen weten eigenlijk wel dat je ‘summer body’ in de lente gemaakt wordt, maar hoe laat je ze die urgentie echt voelen? Door ons billboard in te zetten als de fysieke start van jouw Get fit for Summer-journey laten we op een sympathieke manier zien dat Basic-Fit met je meedenkt en dat we altijd in de buurt zijn.'
Michael van den Brande, strategy director XXS Amsterdam: ‘In tegenstelling tot vroeger, zien we dat dat fitness onder millennials minder een individuele activiteit is en er steeds meer samen wordt gesport. Basic-Fit wil zich openstellen voor die doelgroep en ze aanmoedigen vooral samen te komen sporten bij een Basic-Fit in de buurt.'
Paul van Uden, creatief van XXS Amsterdam: ''Een leuke en sympathieke manier voor Basic-Fit om mensen voor de zomer aan het sporten te krijgen. Voelt toch goed om een beetje fit op het strand te liggen.'
De billboards worden op een aantal plekken geplaatst in Nederland en België. Basic-Fit roept op hun social kanalen in de gaten te houden voor de volgende locaties. Wie het eerst komt, wie het eerst gratis sport.
Credits
Klant: Basic-Fit (Erica Hahn, John Verhouden, Tim Spruytte, Anais Sheshekli)
Account Director: Max de Vries
Project Manager: Marthe Driest
Strategie: Michael van den Brande
Creatieve Directie: John de Vries, René Verbong
Creatie: Paul van Uden, Anne-Maro Huberts
Productie: Robbert Boom
Designer: Robert-Jan Hoesman
Productiemaatschappij: Made.For.Digital
Camera: Pieter Bokhorst (XXS Amsterdam), Dick Merx
Partners: We Are First, Goed!Bezig Producties, Matise, J.U.I.C.E. Promotions, Abovo Media
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing