XXS gaat op stap met billboard van Basic-Fit

XXS gaat op stap met billboard van Basic-Fit
  • Bureaus
  • 30 apr 2018 @ 10:26
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorActivatieCampagnes

Basic-Fit start vandaag met een opmerkelijk 'Get fit for summer'-campagne: de vriendengroep die als eerste het bijbehorende billboard naar Basic-Fit draagt, sport een jaar gratis. Inderdaad, er moet gesjouwd worden.

De billboards komen op meerdere plekken in Nederland en België te staan en zijn voorzien van sportieve handvaten die het billboard een extra work-out functie geven.

De campagne is een vervolg op de eerder dit jaar gelanceerde campagne #squadgoals. Daarin was te zien hoe een vriendengroep elkaar motiveert om naar de sportschool te gaan. Met deze activatie wordt de doelgroep zelf in beweging gebracht. Zodra ze het billboard zien, begint de work-out.

Werk aan je zomerlijf

In de online film is te zien hoe vriendengroepen het billboard daadwerkelijk naar Basic-Fit brengen. Ze lopen met de campagne boodschap over drukke terrassen, binnensteden en zelfs over de Erasmusbrug.

Erica Hahn, marketingmanager Europe van Basic-Fit: 'Mensen weten eigenlijk wel dat je ‘summer body’ in de lente gemaakt wordt, maar hoe laat je ze die urgentie echt voelen? Door ons billboard in te zetten als de fysieke start van jouw Get fit for Summer-journey laten we op een sympathieke manier zien dat Basic-Fit met je meedenkt en dat we altijd in de buurt zijn.'

Michael van den Brande, strategy director XXS Amsterdam: ‘In tegenstelling tot vroeger, zien we dat dat fitness onder millennials minder een individuele activiteit is en er steeds meer samen wordt gesport. Basic-Fit wil zich openstellen voor die doelgroep en ze aanmoedigen vooral samen te komen sporten bij een Basic-Fit in de buurt.'

Paul van Uden, creatief van XXS Amsterdam: ''Een leuke en sympathieke manier voor Basic-Fit om mensen voor de zomer aan het sporten te krijgen. Voelt toch goed om een beetje fit op het strand te liggen.'

De billboards worden op een aantal plekken geplaatst in Nederland en België. Basic-Fit roept op hun social kanalen in de gaten te houden voor de volgende locaties. Wie het eerst komt, wie het eerst gratis sport.

Credits

Klant: Basic-Fit (Erica Hahn, John Verhouden, Tim Spruytte, Anais Sheshekli)
Account Director: Max de Vries
Project Manager: Marthe Driest
Strategie: Michael van den Brande
Creatieve Directie: John de Vries, René Verbong
Creatie: Paul van Uden, Anne-Maro Huberts
Productie: Robbert Boom
Designer: Robert-Jan Hoesman
Productiemaatschappij: Made.For.Digital
Camera: Pieter Bokhorst (XXS Amsterdam), Dick Merx
Partners: We Are First, Goed!Bezig Producties, Matise, J.U.I.C.E. Promotions, Abovo Media



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken