Dept: herpositionering Altares D&B

Dept: herpositionering Altares D&B
  • Bureaus
  • 3 mei 2018 @ 12:15
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Klanten

Dataleverancier Altares Dun & Bradstreet (Altares D&B) heeft digital agency Dept gevraagd mee te denken over hun content marketing strategie en herpositionering.

Met ‘s werelds grootste commerciële database, bestaande uit bedrijfsinformatie van meer dan 300 miljoen bedrijven, wil het bedrijf zich ontwikkelen tot leading supplier van master data. Dept heeft in nauwe samenwerking met Altares D&B gewerkt aan het ontwikkelen van content met concrete oplossingen voor het op orde krijgen van datamanagement van grote organisaties. Door een betere samenkomst van sales, marketing en advertising worden de juiste B2B doelgroepen in contact gebracht met voor hen relevante whitepapers, blogs en video’s.

Vakkennis

Martijn Baart, Account Manager bij Dept: ‘Onze focus op content marketing strategie, in combinatie met de data expertise van Altares, zorgt ervoor dat we het bedrijf opnieuw in de markt konden positioneren. In nauwe samenwerking heeft Dept de expertise van hun content strategen gebundeld met de specialistische vakkennis van Altares. Zo konden we een content database en marketingstrategie opstellen die zowel engagement triggerde als een bredere doelgroep aantrok.’

Verhaal

‘Door onszelf opnieuw uit te vinden willen we het imago afstoffen dat data vaak nog heeft,’ voegt Wieke Jong toe, Content & Campaign Marketing Officer bij Altares D&B. ‘Achter die grote hoeveelheden data zit namelijk een heel mooi verhaal. Met onze data analytics en oplossingen kunnen we onze klanten helpen waardevolle data om te zetten in relevante inzichten.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken