Etcetera doet internationale introductie CarNext
- Bureaus
- 14 mei 2018 @ 13:50
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - BrandingCampagnesCommercialsMerken
- 14 mei 2018 @ 13:50
- Redactie Bureaus
Etcetera heeft in opdracht van LeasePlan de internationale introductiecampagne ontwikkeld voor CarNext.com, een nieuw consumentenmerk voor de markt van autolease.
CarNext.com levert online en via zogenaamde Delivery Stores een topselectie van jong gebruikte LeasePlan-auto’s. De campagne richt zich op het rijplezier dat een nieuwe - gebruikte - auto oplevert. Want: 'everybody loves cars', zo luidt het credo. Dat rijplezier wordt echter vaak teniet gedaan door lastige onderhandelingen over de prijs, een schimmige onderhoudshistorie of kilometrage en het feit dat je aan een eventuele miskoop altijd vast zit. CarNext.com biedt klanten daarom een vaste all-in prijs, een volledige onderhoudshistorie en een 14 dagen 'niet goed geld terug'-policy.
Om dit rijplezier te onderstrepen produceerde Etcetera samen met regisseur Sune Svanborg Sorensen (NewAms) een film waarin één vaste bestuurder geniet van verschillende auto’s en verschillende medepassagiers. De film wordt verspreid in 25 landen samen met andere materialen in een uitgebreide marketing toolkit zoals display advertising, radio en POS.
Verborgen gebreken
Om CarNext.com te lanceren op thuismarkt Nederland werd een consumenten-onderzoek opgezet in samenwerking met Kantar TNS. Dit onderzoek bevestigt het negatieve beeld dat klanten momenteel hebben over het kopen van een gebruikte auto: zo gaat meer dan 40% van de Nederlanders liever naar de tandarts dan dat ze moeten onderhandelen over de aanschafprijs, en vind de helft van de Nederlanders een proefritje te kort om een uiteindelijke aankoopbeslissing te maken en vermoed nog eens de helft verborgen gebreken bij de aangeschafte gebruikte auto.
Deze onderzoeksresultaten staan centraal in een PR- en branded pre-launch die vrijdag 11 mei live is gegaan. De campagne op televisie, online, social en radio start deze maandag via de Nederlandse media.
Credits
Bureau: Etcetera
Creatie: Peter van Leeuwen, Michiel Otting, Maarten Reynen
Account: Danny van de Wetering
Strategie: Dick van der Lecq, Bas Vroonland
Campagne Producers: Luanne Quax, Jozé Rikken
Regie: Sune Svanborg Sorensen
Filmproductie: NewAms (Yvonne Knook, Bregje Houthof)
Postproductie: Captcha
Fotografie: Marc van Oene
3D-animatie: Magic
Muziek: Massive Music
Geluid: Earforce
Verantwoordelijk bij klant: Sandra Tappermann-Pieper, Selma Sertkaya, Jan Wouter Kleinjan, Joost
Geurtsen
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing