Amsterdamse mantelzorg-campagne van Truman

Amsterdamse mantelzorg-campagne van Truman
  • Bureaus
  • 18 mei 2018 @ 11:44
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijCampagnesStorytellingVideo

Gemeente Amsterdam heeft de hulp van Truman ingeroepen voor het ontwikkelen van een awareness-campagne rondom mantelzorg. De bekende filmmaker Frans Bromet maakte de documentaire-serie.

Truman ontwikkelde samen met Zus&Zorg een crossmediale campagne die enerzijds de Amsterdammer bewust maakt van wat mantelzorg precies is en anderzijds de waardering uitspreekt voor de 57.000 Amsterdammers die mantelzorg verlenen aan een partner, familielid of buurman/vrouw.

Onder het communicatiethema ‘Als je mantelzorgt, dan doe je iets bijzonders’ wordt een campagne vanaf deze week uitgerold via outdoor, advertenties, social advertising en een documentaire-serie. De campagne trapt af met een emotionele manifest-advertentie in onder meer Het Parool, ondertekend door wethouder Eric van der Burg (Zorg en Welzijn). In de uitingen wordt heel concreet aangegeven welke activiteiten onder mantelzorg vallen en illustreert de zwaarte van mantelzorg door te laten zien dat het over zorg gaat die met grote regelmaat terugkomt.

Truman vond filmmaker Frans Bromet bereid om samen een documentaire-serie te maken over Amsterdammers die mantelzorgen. De emotionele verhalen brengen een verdiepende contentlaag in de campagne.

Credits

Bureau: Truman, Zus&Zorg

Klant: Gemeente Amsterdam

Verantwoordelijk bij klant: Suzan Kraaijeveld, Stephan van der Hoek en Erna van As

Creatie: Truman

Fotografie: Michiel Spijkers

Productie fotografie: StickyStuff

Videoproductie: &Bromet

Regisseur: Frans Bromet



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken