The FreeForce: debat marketeers en freelancers
- Bureaus
- 29 mei 2018 @ 16:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 mei 2018 @ 16:19
- Sjaak Hoogkamer
Op woensdag 30 mei organiseert The Freeforce een debatavond voor marketeers en freelancers. Thema: samenwerking, maar hoe dan? Gratis toegang voor abonnees van Marketingtribune.
The FreeForce - collectief van 180 zelfstandig specialisten in marketing en communicatie – krijgt steeds meer de vraag hoe marketeers en freelancers het beste kunnen samenwerken. De eerste stap om een antwoord te vinden op die vraag werd vorig jaar genomen. The FreeForce hield een onderzoek - met behulp van NIMA - onder marketeers hoe ze het liefst willen werken met leveranciers van creatief werk. De belangrijkste conclusies van dit onderzoek:
- Marketeers willen geen allround creatieven of allround bureaus. Ze willen specialisten. Ze willen in kunnen tappen op een netwerk van gespecialiseerde zelfstandigen of gespecialiseerde bureaus.
- Marketeers hebben behoefte aan één helder contactpunt om toegang te krijgen tot dit netwerk.
- Marketeers vinden dat bij veel freelancers basiskennis over marketing ontbreekt.
De informatieavond is bedoeld om zowel de freelancer als de marketeer wakker te schudden:
- Wat voor skills en kennis heb je als freelancer minimaal nodig om rechtstreeks te kunnen werken met adverteerders?
- Hoe bouwen marketeers en freelancers aan een prettige relatie, zodat ze samen het beste uit hun werkrelatie halen?
- Hoe moeten freelancers zich organiseren om te kunnen werken voor marketeers?
Sprekers
Vier experts komen in Lab111 in Amsterdam op 30 mei daarover vertellen. Namens NIMA komt Gert Koot spreken. Nadat Gert 20 jaar bij reclameadviesbureaus heeft gewerkt, ging hij aan de slag bij SBS Broadcasting. Sinds 2004 heeft hij zijn eigen adviesbureau. Als believer van de nieuwe regels in het marketing- en marketingcommunicatieland verzorgt hij regelmatig trainingen en zogenoemde wake-up calls. Namens BR-ND komen Kim Cramer en Alexander Koene spreken. BR-ND is een adviesbureau dat is gespecialiseerd in de ontwikkeling van merken en organisaties. Sinds 2006 zijn ze bezig met een wetenschappelijke branding methode waarbij menselijke emoties centraal staan. De methode – 23plusone – verbindt mensen en zoekt naar een gemeenschappelijke motivatie. De methode wordt ook toegepast voor marketeers om nauw samen te werken met teams van freelance specialisten om samen merken te bouwen die bijdragen aan een mooie, leefbare, en eerlijke wereld. Vierde spreker is Maartje Grossouw, voorheen Corporate Communications Manager bij Randstad en nu bij Raet.
Beweging
The FreeForce is in 2010 gestart als een onafhankelijke beweging om de beste freelancers uit marketing en communicatie een podium te bieden met een goed vindbaar profiel voor opdrachtgevers. The FreeForce heeft een professionele/sociale netwerkfunctie met als doel freelancers meer te laten samenwerken en elkaar de bal toe te spelen bij aanvragen van opdrachtgevers. The FreeForce telt op dit moment ruim 180 leden.
Aanmelden voor de avond kan hier
Het debat is gratis voor leden van The Freeforce en NIMA en abonnees van Marketingtribune, anderen betalen 10 euro. Klik hier voor aanmelding.
Adres: Lab111, Arie Biemondstraat 111 in Amsterdam
Start: 19.00 uur (event duurt tot ongeveer 21.30 uur)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing