Adfactor start met podcast advertising
- Bureaus
- 1 jun 2018 @ 10:15
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 1 jun 2018 @ 10:15
- Redactie Online
Adfactor biedt adverteerders vanaf nu ook de mogelijkheid om podcasts in te zetten voor advertising doeleinden. Het start met een portfolio van diverse podcastuitgevers, waaronder de platformen van RTL Nederland, Nu.nl en technologie website Numrush.
Phileas Fox, directeur Adfactor: ‘De podcast wordt in rap tempo omarmd door uitgevers én consument en ontwikkelt zich hiermee tot een interessante toevoeging aan de mediamix. Het is bovenal een gebruiksvriendelijk medium, je kan er in alle rust naar luisteren op het moment dat jij dat wil, of dat nou onderweg is of lekker thuis op de bank.'
Snelle groei
Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat het podcastgebruik afgelopen 2 jaar met 50 procent is gegroeid. Dat het podcastgebruik in Nederland ook snel groeit ziet ook Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur Nu.nl: ‘NU.nl is eind vorig jaar niet voor niets gestart met de eerste dagelijkse nieuwspodcast van Nederland: de podcast is enorm in opmars, het geeft ons bovendien de mogelijkheid om ons nieuws op een heel andere manier te brengen, zodat we ook mensen in de auto en op de fiets bereiken.’
De advertising propositie bestaat enerzijds uit sponsoring van bestaande podcasts en daarnaast de ontwikkeling en distributie van branded podcasts op maat. Phileas Fox, directeur Adfactor: ‘Samen met onze uitgevers en podcastmakers van het eerste uur, beschikken we over de expertise om kwalitatieve podcasts te maken, maar ook het bereik om de doelgroep te bereiken.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing