Nestlé kiest voor Thrive

Nestlé kiest voor Thrive
  • Bureaus
  • 29 jun 2018 @ 10:12
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediabureauStrategiePitches

Nestlé Nederland en Nespresso Nederland hebben na een uitgebreid pitch tussen drie bureaus gekozen voor Thrive als nieuw mediabureau vanaf juli, voor een periode van minimaal drie jaar. Thrive is een nieuw label van IPG Mediabrands.

Thrive is door IPG Mediabrands opgericht om wereldwijd voor het Nestlé-account een onafhankelijke full-service media-unit te kunnen zijn. Mediabrands moest het in de media-pitch opnemen tegen Wavemaker en het bestaande bureau van Nestlé Nederland, Zenith (Publicis One). Thrive is in deze nieuwe samenwerking verantwoordelijk voor de volledige crossmediale strategie en de implementatie ervan.

'Het medialandschap is de afgelopen jaren drastisch veranderd', aldus Valerie van Schaick, verantwoordelijk voor Marketing & Communications van Nestlé Nederland. 'Dit, in combinatie met onze toenemende digitale ambities, heeft geleid tot ons besluit om ons opnieuw te oriënteren binnen de context van het Nederlandse medialandschap.'

Publicis One stapte uit pitch

Publicis One heeft na zorgvuldige afwegingen en op basis van een open dialoog besloten om niet deel te nemen aan de 'RFP-fase' van de media-evaluatie. Per 1 juli neemt Nestlé Nederland afscheid van Zenith na bijna tien jaar succesvolle samenwerking. De adverteerder spreekt dank uit aan het team van Zenith/Publicis One 'voor een succesvolle en zeer aangename samenwerking in de afgelopen jaren'.

Blue Mango (onderdeel van GroupM, WPP) blijft voor Nespresso Nederland de performance-campagnes uitvoeren en wordt niet beïnvloed door de benoeming van Thrive.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken