Nestlé kiest voor Thrive
- Bureaus
- 29 jun 2018 @ 10:12
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediabureauStrategiePitches
- 29 jun 2018 @ 10:12
- Redactie Media
Nestlé Nederland en Nespresso Nederland hebben na een uitgebreid pitch tussen drie bureaus gekozen voor Thrive als nieuw mediabureau vanaf juli, voor een periode van minimaal drie jaar. Thrive is een nieuw label van IPG Mediabrands.
Thrive is door IPG Mediabrands opgericht om wereldwijd voor het Nestlé-account een onafhankelijke full-service media-unit te kunnen zijn. Mediabrands moest het in de media-pitch opnemen tegen Wavemaker en het bestaande bureau van Nestlé Nederland, Zenith (Publicis One). Thrive is in deze nieuwe samenwerking verantwoordelijk voor de volledige crossmediale strategie en de implementatie ervan.
'Het medialandschap is de afgelopen jaren drastisch veranderd', aldus Valerie van Schaick, verantwoordelijk voor Marketing & Communications van Nestlé Nederland. 'Dit, in combinatie met onze toenemende digitale ambities, heeft geleid tot ons besluit om ons opnieuw te oriënteren binnen de context van het Nederlandse medialandschap.'
Publicis One stapte uit pitch
Publicis One heeft na zorgvuldige afwegingen en op basis van een open dialoog besloten om niet deel te nemen aan de 'RFP-fase' van de media-evaluatie. Per 1 juli neemt Nestlé Nederland afscheid van Zenith na bijna tien jaar succesvolle samenwerking. De adverteerder spreekt dank uit aan het team van Zenith/Publicis One 'voor een succesvolle en zeer aangename samenwerking in de afgelopen jaren'.
Blue Mango (onderdeel van GroupM, WPP) blijft voor Nespresso Nederland de performance-campagnes uitvoeren en wordt niet beïnvloed door de benoeming van Thrive.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing