Reality Outdoor vergroot met deel aankoop I'M IN online interactie met jongeren

Reality Outdoor vergroot met deel aankoop I'M IN online interactie met jongeren
  • Bureaus
  • 28 jun 2018 @ 09:59
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • DoelgroepenOutdoor

Media-exploitant Reality Outdoor heeft een belang genomen in Nederlands grootste jongeren-app I’M IN. Met de integratie van de jongeren-app I’M IN vergroot Reality Outdoor de online interactie met de doelgroep.

Reality Outdoor was al marktleider voor promotie rondom evenementen, muziek, festivals en uitgaansgelegenheden. De app – gestart als een spelletje waarmee je kaarten voor events kon winnen - is inmiddels een complete eventagenda waarin een groot deel van de Nederlandse festivals adverteert. Uiteindelijke doel is om uit te groeien tot de meest complete uitgaansagenda van Nederland. Met 1.400.000 downloads en honderdduizenden actieve gebruikers staat de app continu hoog in de lijst met meest gedownloade apps. Vanwege de expertise van Reality Outdoor op het gebied van evenementen en festivals ontstaat de mogelijkheid om totaalcampagnes samen te stellen: van aanwezigheid op festivals, outdoor en online aanwezigheid tot aan de inzet van influencers en DJ’s. Het bedrijf biedt bovendien een groot scala aan andere diensten aan: posters en flyers, reclamemasten, abri’s, driehoekborden en guerrilla- en eventmarketing.

Verrijken

Remko van der Klis, eigenaar van Reality Outdoor: ‘Vanuit onze event- en artiesten promotietak zagen we hoe via I’M IN een gigantisch bereik onder jongeren werd opgebouwd. Door onze kennis en expertise op dit gebied toe te voegen, kunnen we deze app nog verrijken en optimaliseren. Met de gedeeltelijke overname van I’M IN geven we een extra verdiepingsslag aan het contact met jongeren. Daarmee weten wij als geen ander deze moeilijk te bereiken doelgroep te vinden binnen hun eigen belevingswereld van festivals en muziek. Voor marketeers een walhalla.’ Reality Outdoor werkt al samen met merken als JBL, Desperado’s, Heineken, Bacardi, Mojo, ID&T, Alda events, Sony, Top Notch, Universal Music en artiesten als Bizzey, Tiësto en Martin Garrix.

Adviesbureau

Reality Outdoor en I’M IN werken in combinatie met Flyer2000 en Virus in Public voor de totale festival- en eventwereld. Doelstelling is om een gezamenlijk adviesbureau in de markt te zetten die merken en bureaus gaan ondersteunen van strategie tot productie. Van der Klis: ‘Voor onze klanten een heel transparante werkwijze omdat we uitgaan van de behoefte van jongeren. Voor veel merken is dat nog vaak een ondoorzichtig geheel. Er is zo weinig ervaring in het bereiken van jongeren. Vroeger boekte je een campagne op MTV. Dat is nu wel anders. Jongeren zitten niet meer op de ouderwetse desktop, maar zijn allemaal actief in apps. In de combinatie met I’M IN en eventueel aanvullend advies voor Facebook en Instagram bereiken wij de gehele doelgroep.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken