Publicis One reorganiseert in Nederland

Publicis One reorganiseert in Nederland
  • Bureaus
  • 26 jul 2018 @ 00:23
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkDigitaalStrategieOnline advertising

Publicis One grijpt fors in bij de Nederlandse en Belgische organisatie. De Nederlandse CFO vertrekt en het digitale marketingbureau Digitas in beide landen komt onder een eenkoppige leiding te staan: Jean Philip Desager.

Zoals gebruikelijk bij slecht nieuws omkleedt het bureaunetwerk dit nieuws met positieve eufemismen. 'Verdere krachtenbundeling Publicis One', zo jubelt het persbericht. Ook het eigen motto (‘The Power of One’) wordt erbij gehaald om te benadrukken dat de communicatiegroep zich in België en Nederland 'steeds nadrukkelijker organiseert rond grensoverschrijdende accounts'. 'Deze krachtenbundeling leidt vanzelfsprekend tot meer samenwerking tussen de tien specialistische labels én tussen de Belgische en Nederlandse landenvestiging.'

Als gevolg van deze voortgaande integratie staat de financiële aansturing van de Belgische en Nederlandse organisatie met ingang van woensdag 11 juli onder leiding van één CFO: Nicolas Godard. De huidige CFO voor Publicis One Nederland vertrekt: Astrid Furlan blijft tot 1 september in dienst om een goede overdracht en integratie te waarborgen. De dagelijkse leiding van Publicis One in Nederland blijft in handen van CEO Cornelie Weller.

Ook Digitas dikt in

Ook de Belgische en Nederlandse organisaties van digitaal marketingbureau, Digitas komen onder een eenkoppige leiding te staan: Jean Philip Desager. Hij volgt in Nederland per direct Tom Bals op als managing director. Onder leiding van Desager zal Digitas zich binnen de Benelux verder ontwikkelen en positioneren als The Connected Marketing Agency.

'Door deze krachtenbundeling zal Publicis One haar klanten in de Belgische en Nederlandse markt nog slagvaardiger van dienst zijn', belooft Johan Parmentier, CEO Publicis One  voor de Benelux. 'Dit vraagt om één gestroomlijnde organisatie. We zijn verheugd dat deze nieuwe strategie haar vruchten al zo snel afwerpt. Klanten erkennen en omarmen haar, zo blijkt ons. Met groot vertrouwen kijken we naar de toekomst.'

Nicolas Godard, de nieuwe financiële baas van Publicis in Nederland en België.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken