Publicis One reorganiseert in Nederland
- Bureaus
- 26 jul 2018 @ 00:23
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkDigitaalStrategieOnline advertising
- 26 jul 2018 @ 00:23
- Jeroen Mirck
Publicis One grijpt fors in bij de Nederlandse en Belgische organisatie. De Nederlandse CFO vertrekt en het digitale marketingbureau Digitas in beide landen komt onder een eenkoppige leiding te staan: Jean Philip Desager.
Zoals gebruikelijk bij slecht nieuws omkleedt het bureaunetwerk dit nieuws met positieve eufemismen. 'Verdere krachtenbundeling Publicis One', zo jubelt het persbericht. Ook het eigen motto (‘The Power of One’) wordt erbij gehaald om te benadrukken dat de communicatiegroep zich in België en Nederland 'steeds nadrukkelijker organiseert rond grensoverschrijdende accounts'. 'Deze krachtenbundeling leidt vanzelfsprekend tot meer samenwerking tussen de tien specialistische labels én tussen de Belgische en Nederlandse landenvestiging.'
Als gevolg van deze voortgaande integratie staat de financiële aansturing van de Belgische en Nederlandse organisatie met ingang van woensdag 11 juli onder leiding van één CFO: Nicolas Godard. De huidige CFO voor Publicis One Nederland vertrekt: Astrid Furlan blijft tot 1 september in dienst om een goede overdracht en integratie te waarborgen. De dagelijkse leiding van Publicis One in Nederland blijft in handen van CEO Cornelie Weller.
Ook Digitas dikt in
Ook de Belgische en Nederlandse organisaties van digitaal marketingbureau, Digitas komen onder een eenkoppige leiding te staan: Jean Philip Desager. Hij volgt in Nederland per direct Tom Bals op als managing director. Onder leiding van Desager zal Digitas zich binnen de Benelux verder ontwikkelen en positioneren als The Connected Marketing Agency.
'Door deze krachtenbundeling zal Publicis One haar klanten in de Belgische en Nederlandse markt nog slagvaardiger van dienst zijn', belooft Johan Parmentier, CEO Publicis One voor de Benelux. 'Dit vraagt om één gestroomlijnde organisatie. We zijn verheugd dat deze nieuwe strategie haar vruchten al zo snel afwerpt. Klanten erkennen en omarmen haar, zo blijkt ons. Met groot vertrouwen kijken we naar de toekomst.'
Nicolas Godard, de nieuwe financiële baas van Publicis in Nederland en België.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing