Els Wijnstekers (Carat): 'Wij zijn voor de marketeer de blik naar buiten'

Els Wijnstekers (Carat): 'Wij zijn voor de marketeer de blik naar buiten'
  • Bureaus
  • 28 aug 2018 @ 10:25
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Els Wijnstekers gaat Carat Nederland leiden. Samen met strategy director Denis van Leeuwen vormt ze de dagelijkse leiding van het mediabureau. We bellen met haar over haar plannen en verwachtingen.

Wat is voor jou de belangrijkste doelstelling als MD van Carat en waarom?

'We worden zeer goed gewaardeerd door onze klanten en adverteerders, maar scoren minder als het gaat om bekendheid. Daar wil ik verandering in brengen. We mogen best wat meer van ons laten horen.'

Wanneer is jouw missie geslaagd?

'Wat ik wil bereiken is dat iedereen met veel plezier met Carat samenwerkt. Plezier in je werk vind ik erg belangrijk. Als je niet doet wat je leuk vindt en het geen energie geeft, moet je op zoek gaan naar een baan die je dat wel geeft.'

Hoe kan het mediabureau anno 2018 nog echt onderscheid maken voor de marketeer?

'Door een goede samenwerking en betrouwbare partner te zijn die vanuit de basis uitmuntende dienstverlening verleent. Maar ook de klant uitdaagt om verder te kijken dan het bekende. Ontwikkelingen gaan snel en je kunt niet verwachten dat een marketeer de tijd heeft om alles op het gebied van media bij te houden. Wij zijn die blik naar buiten. Daarnaast ligt er een rol weggelegd als planregisseur.'

Wat is volgens jou de grootste uitdaging voor de marketeer?

'Het volledige ecosysteem benutten. Hiermee doel ik op de manier waarop marketeers met externe partners en leveranciers werken. Die is aan het veranderen. Uit een grote enquête onder cmo’s blijkt dat 52% van hen de komende 2-3 jaar meer capaciteit voor marketing in huis halen. Terwijl een derde het aantal marketingbureaus waarmee ze werken zal gaan verminderen. Het opbouwen van interne capaciteit en het samenstellen van een steeds meer diverse set van techpartners en leveranciers zal net zo belangrijk zijn. Wij als mediabureau blijven in dat proces van onderscheidende waarde voor de marketeers dankzij onze uitgebreide ervaring met deze partners en leveranciers.'

https://www.dentsuaegisnetwork.nl/dentsu-aegis-presenteert-de-grote-cmo-enquete/

Wat is in 2022 het belangrijkste medium en waarom?

'Een medium dat veel gemak biedt voor de consument, zoals spraak dat nu doet en in de toekomst nog veel meer gaat doen. Als merk moet je daar slim op inspelen. Door voice-search wordt merkvoorkeur namelijk nog belangrijker. Daarnaast blijven consumenten zoeken naar nieuwe ervaringen. Experience marketing gaat een grote vlucht nemen.'  

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken