KPMG presenteert nieuwe merkcampagne
- Bureaus
- 29 aug 2018 @ 11:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 29 aug 2018 @ 11:29
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe campagne van KPMG met de merkclaim ‘People-driven progress’ benadrukt dat vooruitgang pas echt vooruitgang is als deze goed is voor mens en maatschappij. De campagne is ontwikkeld samen met het Rotterdamse communicatiebureau ARA.
De campagne is het startsein voor een lange termijn positionering van KPMG. De campagne richt zich met name op dienstverlening op het gebied van cyber security, digitale transformatie, business assurance en audit.
Echte vooruitgang
Esther van Zeggeren, directeur Brand, Reputation & Marketing Management licht de campagne toe: ‘De maatschappij en organisaties worden geconfronteerd met veel nieuwe technologieën. Deze hebben een grote impact op ons dagelijks leven. De cruciale vraag is of deze technologieën waarde toevoegen aan mens en maatschappij. De campagne is er op gericht KPMG te positioneren op deze cruciale vraag. In onze visie zorgen technologieën pas voor vooruitgang als deze wordt ingezet vanuit menselijk inzicht en creativiteit. Dat is onze kijk op vooruitgang en de manier waarop wij met onze dienstverlening waarde toevoegen voor onze klanten.’
Hoge eisen
Voor de ontwikkeling van de campagne is KPMG volgens Van Zeggeren niet over één nacht ijs gegaan. Van Zeggeren: ‘Onze klanten waarderen onze brede blik en persoonlijke benadering op hun vraagstukken. Dat benadrukken we in deze campagne.’ De huidige merkcampagne is de opmaat voor campagnes op propositieniveau en campagnes gericht op de arbeidsmarkt. De opdracht aan het reclamebureau was daarmee breed en uitdagend. ‘Wij hebben veel onderzoek gedaan naar de kennis en beleving van het merk vanuit de diverse stakeholders,’ zegt Paul Kroef, managing director van ARA. Kroef: ‘Om vervolgens te komen tot één centrale en relevante belofte. Het ontwikkelde concept moet een lange houdbaarheid kennen en in de volle breedte voor de diverse disciplines kunnen worden ingezet. Tegelijkertijd moest het ondersteunend zijn aan de lange geschiedenis van het merk KPMG.’
Online en offline
De nieuwe campagne wordt zowel online als offline ingezet. Van Zeggeren: ‘Met radiospots, (digitale) billboards, print én de online inzet zijn we ervan overtuigd een goede mix in te zetten waarmee we al onze externe doelgroepen kunnen bereiken. En ook voor onze interne communicatie is de campagne leidend. Alle uitingen die wij de komende tijd gaan doen, zullen overeenkomstig de nieuwe merkstrategie worden ontwikkeld’
Credits
Bureau: ARA Rotterdam
Adverteerder: KPMG Nederland
Director Brand, Reputation & Marketing management: Esther van Zeggeren
Brandmanager: Simone Roos
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing