Menken is terug en maakt vuist tegen massaproductie

Menken is terug en maakt vuist tegen massaproductie
  • Bureaus
  • 10 aug 2018 @ 15:58
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • StrategieConsumentenKlanten

Zuivel- en familiemerk Menken is inmiddels toe aan de vierde generatie en doet een poging om terug op de markt te komen. Om het merk weer nieuw leven in te blazen hebben de drie jonge ondernemers Axioma Communicatie ingeschakeld. 'We zijn het speciaalbier van het zuivelvak.'

Menken was in de jaren '90 een van de bekendere particuliere melkfabrieken in Nederland, tot het in 1998 werd overgenomen door 'de grote jongens'. Ward (24), Annelot (27) en Daan (29) willen nu een vuist maken tegen massaproductie en de consument weer kennis laten maken met 'echte boerderijzuivel: zonder gedoe, rechtstreeks van de koe'.

Het idee: geen pakken, maar flessen en geen massaproductie maar verse boerderijzuivel. Ward Menken laat weten: 'Natuurlijk, melk is melk en vla is vla. We maken het niet mooier dan het is, maar we willen ook niet verbleken in het zuivelvak. We willen de consument weer laten ervaren wat de meerwaarde van een echt ambachtelijk product is. Vers en zonder toegevoegde nonsens.'

De jonge ondernemers denken graag 'out of the zuivel-box'. Daan: 'Onlangs vroeg iemand aan ons: dus jullie willen eigenlijk het speciaalbier van het zuivelvak worden? Dat dekt wel aardig de lading.'

Communicatiebureau Axioma uit Baarn is verantwoordelijk voor 'het hele pakket', zo laat creative director Wies Popa weten. 'Van kop tot staart. Dus van de ontwikkeling van het merk en de etiketten tot aan de realisatie.'

Ga voor meer informatie naar de website.

Lees ook: Heimwee naar de glazen melkfles

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken