Holland America Line wil met nieuwe campagne vooroordelen wegnemen
- Bureaus
- 26 sep 2018 @ 12:22
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 26 sep 2018 @ 12:22
- Lucas Boon
Cruisevakanties zijn duur, formeel en ouderwets. Om die vooroordelen weg te nemen heeft Holland America Line de campagne 'Waarom niet nu?' gelanceerd. Ook heeft de cruiserederij onderzoek laten doen naar de 'cruisepotentie' van de Nederlandse consument.
In de campagne bestaande uit drie commercials en elf korte video's van ieder twee minuten zien we twee koppels - ervaren en onervaren cruisers - die een cruisevakantie beleven in de Middellandse Zee en de Noorse Fjorden. Holland America Line wil hiermee 'op een luchtige wijze het cruiseproduct dichter bij de vakantieganger brengen'. De commercials, ontwikkeld door More Than Live, worden ingezet op de publieke en commerciële zenders en via diverse social media kanalen. Verantwoordelijk mediabureau is PHD.
De Nieuw Statendam.
Nederlanders zouden cruisevakanties te duur, te formeel en te ouderwets vinden. De cruiserederij vindt dat het bij diezelfde Nederlanders ontbreekt aan kennis over cruisereizen. Nico Bleichrodt, marketing en sales director Europe, kan zich dan ook niet helemaal vinden in het geschetste beeld. 'We zijn niet duur, als je je bedenkt dat we 8-daagse cruises voor slechts 1.100 euro bieden.' Eerder dit jaar lanceerde Holland America Line de Rolling Stone Rock Room op de Nieuw Statendam-boot, wat het beeld van 'formeel en saai' ook moet wegnemen. Dat cruisevakanties onder voornamelijk ouderen populair zijn, vindt Bleichrodt niet verwonderlijk, gezien het feit dat dertigers en veertigers volgens hem vaak ook geen tijd hebben om lang weg van huis te zijn.
De werkelijke voordelen volgens Holland America Line van een cruisevakantie: 'Iedere dag op een andere bestemming, eenmalig je koffer uitpakken, een hoog serviceniveau en een groot scala aan activiteiten. Maar die zijn nog onvoldoende bekend. Hierdoor vertoont de Nederlandse vakantieganger uitstelgedrag en schuift men een cruisevakantie vaak door naar een later tijdstip.'
Cruisepotentie
Holland America Line heeft onderzoek laten doen naar de 'cruisepotentie' onder de Nederlandse consument. NIPO en Parthenon toonden aan dat 4 miljoen Nederlanders een cruisereis in overweging nemen als toekomstige vakantie. Ondanks dat het aantal Nederlandse cruisegasten in 2017 met 6% naar 110.000 passagiers is gegroeid, blijft de cruisepenetratie (het aantal Nederlanders dat daadwerkelijk een cruise maakt, red.) met 0,6% zeer laag in vergelijking met andere Europese landen. In Duitsland is dit cijfer 2,5% en het Verenigd Koninkrijk 2,7%. Beide landen hebben circa 2 miljoen reizigers die jaarlijks een cruise maken.
Over
Holland America Line, onderdeel van Carnival Coperation, beschikt over vijftien Nederlandse schepen met ruim 500 cruises naar 400 havens in 99 landen. Diverse cruises tot 115 dagen bezoeken alle zeven continenten.
De campagne verschijnt vandaag op YouTube. Zodra dat zover is, ziet u 'm hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- nipo
- nico bleichrodt
- boot
- parthenon
- holland america line
- rolling stone rock room
- cruise
- cruisevakantie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing