Sanquin strikt duizend gamers als bloeddonor
- Bureaus
- 20 sep 2018 @ 10:37
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - eSportsOnline gamingCampagnes
- 20 sep 2018 @ 10:37
- Jeroen Mirck
Een campagne van bloedbank Sanquin onder gamers heeft in enkele weken tijd inmiddels 1.000 nieuwe donoren opgeleverd. Het zijn vooral jonge mannen tussen 18 en 35 jaar oud, precies de doelgroep waar Sanquin op mikt.
Aanleiding van de campagne gericht op gamers is het feit dat zich onder de huidige bloeddonoren veel te weinig jongeren bevinden. Daardoor kan op termijn de continuïteit van de bloedvoorziening in gevaar komen.
Sanquin wil meer jonge donoren in zijn bestand en werft sinds vorige maand met de campagne #MyFirstBlood spelers van de populaire esports-game League of Legends. Spelers die zich laten keuren om bloed te geven, krijgen van de bloedbank een felbegeerde 'skin', een nieuw uiterlijk van het karakter Thresh.
League of Legends
League of Legends is een van de populairste games ter wereld. Het wordt dagelijks door tientallen miljoenen mensen gespeeld. Tegelijk worden streams van wedstrijden door een veelvoud daarvan bekeken. In de game spelen twee teams van vijf karakters tegen elkaar. Het doel is om elkaars basis te vernietigen.
Om bloed te geven moet je minimaal 18 zijn. Er zou ook interesse vanuit de VS en België zijn in de nieuwe manier van werven, een initiatief van 2Basics. De actie in Nederland loopt nog tot eind dit jaar.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing