Anderzorg laat consument gehoorschade ervaren

Anderzorg laat consument gehoorschade ervaren
  • Bureaus
  • 18 okt 2018 @ 14:01
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InteractieStorytellingCommercialsCampagnes

In de nieuwste campagne van Anderzorg, ontwikkeld door XXS Amsterdam, introduceert de zorgverzekeraar het 'gehoorschade-apparaat'. Een toestel waarmee iedereen kan ervaren hoe het is om Tinnitus - beter bekend als ‘een piep’ - te hebben.

In een documentaire zien we het verhaal van Grietje, een jonge vrouw die leeft met gehoorschade. Met behulp van het gehoorschade apparaat laat zij anderen ervaren hoe het is om alledaagse dingen te doen met een piep in je oor.

Gehoorschade wijd verbreid

Driekwart van de Nederlandse jongeren heeft last van gehoorschade. Gehoorschade is niet uitsluitend een fysiek probleem met je oren, maar heeft ook heel veel invloed op je mentale gezondheid. Het continue horen van een piep, geruis of overgevoeligheid van bepaalde geluiden zorgt voor stress en heeft een grote impact op hun dagelijks leven. Zelfs in de mate dat het ze in de weg staat om #deleven te leiden (de dingen die er toe doen).

Toch beschermt 70% van de Nederlandse jongeren zich niet tegen gehoorschade. Met het Amsterdam Dance Event voor de deur vond Anderzorg het een goed moment om dat probleem aan te kaarten. Binnen het kader van het Zorg voor #deleven platform, wilde Anderzorg bijdragen om gehoorschade te helpen voorkomen. Want als je eenmaal een piep hoort, is het te laat: tinnitus kan niet worden genezen.

Daarom ontwikkelde de zorgverzekeraar het gehoorschade-apparaat. Een toestel waarmee iedereen kan ervaren hoe het is om gehoorschade te hebben. Zo word je geconfronteerd met een piep en de complicaties die er bij komen kijken: zoals het harder binnenkomen van bepaalde geluiden. Hand in hand gaat daarmee het besef hoeveel impact het kan hebben op je dagelijks leven.

In een documentaire zien we Grietje, een jonge vrouw met gehoorschade, die de aandoening beschrijft “alsof er een filter van de wereld is” en vertelt hoe vervelend het is om ermee te leven. Met behulp van het gehoorschade apparaat laat ze anderen ervaren hoeveel invloed gehoorschade heeft op je dagelijkse leven: tijdens het uitgaan of wanneer ze aan het werk zijn. Om ze te confronteren met het niet dragen van een paar goede oordoppen. Drie jonge volwassenen merken dat het hebben van gehoorschade, ze in de weg staat om hun werk met evenveel drive en passie te kunnen doen als zonder.

Iedereen kan zelf ervaren hoe het is om gehoorschade te hebben op Anderzorg.nl/zorgvoordeleven. Hier staat ook meer achtergrond over de aandoening, vind je tips om gehoorschade te voorkomen en krijg je 40% korting op oordoppen.

Credits

Opdrachtgever: Anderzorg
Verantwoordelijk bij de klant: Maurice van Dijk, Jeroen Hamstra, Cynthia de Rooij
Bureau: XXS Amsterdam
Creatie: Anne-Maro Huberts en Paul van Uden
Creative Directie: John de Vries en René Verbong
Strategie: Michael van den Brande
Account: Annika Timmer
Design: Robbert-Jan Hoesman
Producer: Josien de Heul
Filmproductiemaatschappij: Chapter
Regisseur: Reinjan Prakke
Editor: Reinjan Prakke
Grading: Kevin Kimman
Muziek & sounddesign: Soundright



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken