Communicatie Kliniek bouwt huisstijl HollandPTC
- Bureaus
- 5 okt 2018 @ 00:00
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ConceptenCreatieMerkenBranding
- 5 okt 2018 @ 00:00
- Jeroen Mirck
Het nieuwe poliklinisch centrum HollandPTC heeft niet alleen een voor Nederland nieuwe behandeling van kanker (protonentherapie), maar ook een nieuwe huisstijl, ontwikkeld door De Communicatie Kliniek.
HollandPTC is een zelfstandig poliklinisch centrum voor protonentherapie, wetenschappelijk onderzoek en onderwijs. Het is opgericht door Erasmus MC, LUMC en TU Delft en vormt met deze centra een actief samenwerkingsverband in zorg, onderwijs en wetenschap. HollandPTC behandelt patiënten uit heel Nederland.
Bij protonentherapie worden tumoren bestraald met positief geladen kerndeeltjes, ofwel protonen. Doordat de straling voornamelijk in de tumor terechtkomt, wordt minder gezond weefsel aangetast. En omdat deze behandelmethode zeer nauwkeurig is, ontstaan er minder bijwerkingen.
Zeshonderd patiënten
Het aantal patiënten wordt de komende tijd gefaseerd uitgebreid naar zeshonderd in 2020. Tegelijkertijd wordt binnen HollandPTC een omvangrijk wetenschappelijk onderzoeksprogramma uitgerold waarvoor de eerste studies binnenkort zullen starten.
‘Wij zijn trots en blij dat alles goed is verlopen en we werken nu hard aan de verdere vergroting van onze capaciteit en de uitvoering van ons onderzoeksprogramma’, aldus medisch directeur Marco van Vulpen.
Nieuwe huisstijl
Een nieuw medisch centrum kan niet zonder nieuwe huisstijl. Het logo van HollandPTC is een visuele vertaling van het protonen-proces. De vijf waaiervlakken geven de gelaagde wijze weer waarop dit proces werkt. Alle huisstijl-elementen, zoals transparantie-percentages, lijnvoering en vlakverdeling, komen integraal voort vanuit het logo. De Communicatie Kliniek heeft niet alleen de huisstijl ontwikkeld, maar ook de stijl van het hele huis. Van interieurdecoratie tot bewegwijzering.
De basiskleuren komen van de kunstenaar op wiens werk deze huisstijl is geïnspireerd: Johannes Vermeer. De schilder heeft veel overeenkomsten met HollandPTC. Bijvoorbeeld zijn streven naar kwalitatieve perfectie en zijn vernieuwende kracht. Maar ook de combinatie van zachtheid en nauwkeurigheid. In zekere zin opereren Vermeer en HollandPTC dus onder hetzelfde motto: passie in precisie.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing