Nuon lanceert Waardeerkaart
- Bureaus
- 23 okt 2018 @ 12:10
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ActivatieCommercialsCampagnes
- 23 okt 2018 @ 12:10
- Redactie Bureaus
In de vijfde campagne binnen de merkpositionering ‘Luisteren geeft energie’ bouwt Nuon verder op het thema ‘waarderen’. In deze 'Ome Jan'-commercial beloont Nuon blijvende klanten met korting op hun energierekening. Met het oog op de wintermaanden introduceert het bedrijf de Waardeerkaart.
Friso Westenberg, head of Brand & Marketing Communication van Nuon: ‘Wie heeft nou geen “Ome Jan” in zijn vriendenkring? Lange relaties blijven niet zomaar bestaan, daar moet je iets voor blijven doen. En omdat oprechte waardering uitspreken niet altijd makkelijk is, willen we mensen hiermee helpen met de Nuon Waardeerkaart. Juist omdat luisteren zo belangrijk is.’
Op Waardeerkaart.nuon.nl kunnen klanten hun persoonlijke waardeerboodschap inspreken voor iemand. Vervolgens wordt de ontvanger verrast met een fysieke of digitale geluidskaart en een persoonlijke waardering. Ook niet-klanten kunnen een digitale Waardeerkaart versturen.
Emotionele waardering
Gijsbregt Vijn, directeur van het verantwoordelijke bureau Lemon Scented Tea: ‘Door te luisteren begrijpen we dat iedereen beter wordt van waardering. Maar je waardering face-to-face uitspreken is niet altijd even makkelijk. Daarnaast weten we dat geluid alleen emotioneel enorm bij iemand binnenkomt. Omdat er geen afleiding van beeld, kleur en beweging is, focust je lichaam zich alleen op het geluid. Deze inzichten hebben geleid tot de Waardeerkaart’
De Waardeerkaart-campagne loopt op televisie, radio en social media en wordt ondersteund door de Waardeercampagne waarin ‘Ome Jan’ de hoofdrol speelt.
Credits
Klant: Nuon
Bureaus: Lemon Scented Tea, iProspect, Towel, UM
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing