Rijksoverheid selecteert vijf bureaus
- Bureaus
- 13 okt 2018 @ 09:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PitchesKlantenCampagnesOverheidMaatschappij
- 13 okt 2018 @ 09:49
- Jeroen Mirck
De Rijksoverheid heeft via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus geselecteerd met wie het een raamovereenkomst wil sluiten voor de komende twee jaar en een optie om nog tweemaal met een jaar te verlengen.
De gekozen bureaus zijn (in volgorde van de uitslag): Roorda, Open Now (met TBWA en D&B), Cheil, Noise en MMS Groep (Publicis). De afvallers in de tweede ronde waren Dawn, Fitzroy, J. Walter Thompson Amsterdam, KesselsKramer en Selmore.
Welk bureau welke campagne gaat doen, is nog niet bekend. De specifieke campagnes worden via minicompetities verdeeld, waarna nadere overeenkomsten worden gesloten. Het betreft een voornemen tot gunning omdat de gehele procedure nog niet is doorlopen en er nog bezwaar kan worden gemaakt door de verliezers.
Hoogste score voor Roorda
Joeri Jansen, creative director van Roorda, meldt trots dat zijn bureau in de aanbesteding de hoogste score van alle tien deelnemende bureaus heeft gehaald. ‘Bij veel campagnes voor de Rijksoverheid speelt gedragsverandering een rol. Onze recente campagne MONO maar ook NIX18 en BOB zijn daar succesvolle voorbeelden van. Maar in de aanbesteding gaat het niet alleen om je credentials. Je moet je keer op keer bewijzen en op alle punten goed scoren. Van creatie, strategie tot economisch meest voordelig. We zijn blij en trots dat het wederom is gelukt en kijken uit naar de minicompetities met de nieuwe bureaus op de lijst.’
Vanaf begin 2019 starten de minicompetities. In tegenstelling tot vier jaar geleden is er geen onderscheid tussen grote en middelgrote of kleine campagnes. Alle campagnes van de Rijksoverheid zullen via minicompetities over de vijf winnende bureaus worden verdeeld.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing