Ben gaat strijd aan tegen appende fietsers

Ben gaat strijd aan tegen appende fietsers
  • Bureaus
  • 19 nov 2018 @ 12:04
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Appen op de fiets is vanaf juli 2019 verboden, ondanks de discussie of handhaving wel werkt. Reden voor telecomprovider Ben om 'flappdrol' te introduceren, een nieuwe manier om elkaar op dit gedrag aan te spreken. Verantwoordelijk bureau is Etcetera.

Ruim 80% van de Nederlanders ergert zich aan appende mensen in het verkeer, maar men weet niet hoe ze elkaar hier op moeten aanspreken. Ben wil op een luchtige manier laten zien hoe het wel kan. 'Zie je iemand appen op de fiets, schud hem of haar dan wakker met: 'Hé flappdrol!'

Als je appt op de fiets ben je er met je hoofd niet helemaal bij, vindt Ben. De provider laat in de campagnefilm zien hoe gevaarlijk dat is, door letterlijk mensen zonder hoofd in beeld te brengen. Hou je koppie erbij dus!

Verantwoordelijk marketeer Yvonne van Zuilen laat weten: 'Met een relatief laag mediabudget (SOV 5%) moet Ben opvallen in een zwaar concurrerende telecom markt. Ben laat zien dat het weinig sociaal is en zelfs heel gevaarlijk kan zijn als je je continu te veel laat afleiden door je mobiel op je fiets. Vanuit How Brands Grow claimen wij hiermee relevante situaties (CEP’s) die voor iedereen herkenbaar zijn waardoor de mental availability van het merk moet stijgen en uiteindelijk meer sales oplevert.'

Flappdrol is gemaakt door Etcetera in samenwerking met Dpplr en maakt onderdeel uit van de bewustwordingscampagne Ben jezelf.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken