KWF start lampion-campagne
- Bureaus
- 10 dec 2018 @ 00:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StorytellingFondsenwervingCampagnes
- 10 dec 2018 @ 00:09
- Jeroen Mirck
KWF Kankerbestrijding verlicht Paleis Soestdijk op 28 december met een hart van duizenden lampionnen. Aan deze donatie-campagne werken diverse BN'ers mee, onder wie Gerard Joling en Wilfred Genee.
Voor het derde jaar op rij kunnen mensen een lampion doneren die KWF zal voorzien van een handgeschreven naam. Ook kan de donateur het verhaal achter de lampion delen om zo anderen te inspireren ook te doneren.
Na de zeer succesvolle eerste twee jaar waarbij KWF lampionnen plaatste op de Afsluitdijk en bij het Middelpunt van Nederland nodigt KWF voor het eerst donateurs en andere geïnteresseerden dit jaar uit om de verlichtingsceremonie bij te wonen.
Koninklijke band met kankerbestrijding
Dit jaar staat Paleis Soestdijk centraal als locatie waar duizenden lampionnen in de vorm van een groot hart worden geplaatst. Het paleis is een verwijzing naar de jarenlange band tussen het koningshuis en kankerbestrijding. Koningin Wilhelmina kreeg exact 70 jaar geleden een ‘Nationaal Geschenk’ voor haar Gouden Regeringsjubileum en zo richtte zij KWF Kankerbestrijding op.
Eén op de drie Nederlanders krijgt kanker. Rond de feestdagen denkt men terug aan alles wat zij in het jaar hebben meegemaakt en komt heel Nederland samen met familie en vrienden. Voor mensen die met kanker te maken hebben kan dit een moeilijke tijd zijn. Daarom wil KWF hen graag een hart onder de riem steken.
Vanaf 6 december staat door heel Nederland de vraag 'Voor wie brandt jouw lampion?' centraal in verschillende authentieke portretten van onbekende en bekende Nederlanders. De campagne is te zien via tv-commercial, gesponsorde social media-video’s, YouTube-advertenties, Out-of-Home en bannering.
Duizenden lampionnen
Wanneer mensen doneren krijgen zij de mogelijkheid om ook een lampion te laten plaatsen in het hart. Daarnaast kunnen zij via de landingspagina een verhaal, wens of persoonlijke boodschap toevoegen. Bovendien kan men op de landingspagina een digitale versie van hun gedoneerde lampion direct delen met vrienden en familie via social media.
Vorig jaar hebben onder andere Albert Verlinde, Edsilia Rombley en Lodewijk Asscher een lampion laten branden voor een dierbare. Dit jaar doneren onder andere Gerard Joling, Wilfred Genee, Fidan Ekiz, Olcay Gulsen en Caroline Tensen een lampion.
Op 28 december komen duizenden gedoneerde lampionnen samen in de vorm van een groot hart wat geplaatst wordt in de tuinen van Paleis Soestdijk, waarbij elke lampion en het bijbehorende verhaal uniek is. Op deze avond wil KWF stilstaan bij de verhalen van mensen die met kanker te maken hebben.
Credits
Opdrachtgever: KWF Kankerbestrijding
Creatief bureau: Kapooow
Social bureau: Jalt
Mediabureau: MediaXplain
Search: Maxlead
Events: ICare Producties
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing