Ohra terug met reiscommercial

Ohra terug met reiscommercial
  • Bureaus
  • 9 jan 2019 @ 09:48
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Ohra lanceert een nieuwe campagne gericht op de reisverzekering. De reiscommercial is een vervolg op de zorgreclame van vorig jaar en wordt breed ingezet op tv, radio en social media. Verantwoordelijk bureau is Joe Public.

In de zorgreclame van 2018 werden Rob en Els in een helikopter naar het ziekenhuis vervoerd wegens een gebroken been. Voor de nieuwe reisreclame speelt het stel wederom de hoofdrol als hun koffers verdwijnen in een Oostenrijks hotel.

Reden van een zogenaamde 'vervolgcampagne' is dat Ohra gebruik wil maken van 'opgebouwde herkenning.' Brenda Gerritsen, manager merk & content, laat weten: 'We hebben ervoor gekozen om zodoende impact te creëren in het grote media-aanbod en de vele reclameboodschappen die consumenten te zien krijgen. Daarnaast willen we laten zien dat Ohra een totaalverzekeraar is, met zowel zorg- als schadeverzekeringen.'

Ze vervolgt: 'Ohra staat voor verzekeren zonder gedoe, dat noemen we verzekeren zonder Paarse Krokodillen. Op vakantie wil je geen gedoe. Overkomt je toch iets tijdens je reis, dan wil je dat het snel opgelost wordt. Met deze campagne spelen we in op dit gevoel. Dit is het wintersportseizoen, maar tegelijkertijd zijn veel Nederlanders ook al bezig met het plannen van hun zomervakantie. Vandaar dat we de campagne nu gestart zijn.'

Credits

Klant: Ohra

Verantwoordelijk van klant: Brenda Gerritsen-Brouns, Brett Gaasbeek, Leonore van Knippenberg

Concept: Antoine Houtsma, Marcel Hartog

Strategie: Jeroen van Eck

Account: Jolies van Rijn

Producer bureau: Merel Groenenboom

Productiemaatschappij: Holy Fools

Producer: Collin Maas, Wikke van der Burg

Regisseur: Antoine Houtsma

DOP: Menno Westendorp

Offline editor: Kapsalon – Marc Bechtold

Grading & Online: Ambassadors

Geluidsstudio: FC Walvisch



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken