TUI haakt in op Blue Monday

TUI haakt in op Blue Monday
  • Bureaus
  • 21 jan 2019 @ 11:31
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Met een nieuwe campagne genaamd 'Bye bye Blue Monday' wil reisorganisatie TUI Nederlanders uit de winterdip helpen. Verantwoordelijk bureau is Boomerang.

TUI stelt dat tijdens de donkere en regenachtige dagen veel Nederlanders naar een flinke dosis vitamine D snakken. De feestdagen zijn voorbij, de werkdruk neemt weer toe en de zomer is nog ver weg. 'Een van de manieren om te ontstressen en weer op te laden is een vakantie naar een bestemming die ons het Nederlandse winterweer doet vergeten.'

Op verschillende locaties in het land heeft TUI vier tickets verspreid via digitale abri's in het straatbeeld. Via sociale media en deze website krijgt men de komende dagen tips en aanwijzingen over de bestemming van de tickets.

Echte winterse omstandigheden

Volgens TUI kiezen Nederlanders er steeds vaker voor om in de winter te ontsnappen aan de dagelijkse beslommeringen. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar vertrekken maar liefst 32% meer Nederlanders naar vakantiebestemmingen. En hoewel 56% van de Nederlanders in deze periode richting zonnige oorden vertrekt, kiest 44% ervoor om het grauwe winterweer in te ruilen voor échte winterse omstandigheden. Oostenrijk en Italië blijken de favoriete winterbestemmingen. Daarnaast kiezen veel Nederlanders er in de wintermaanden voor om hun zomervakantie nu al te boeken.

Beeld afkomstig van Instagram-pagina TUI.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken