Bright-boegbeeld Merijn Doggen verruilt RTL voor Glasnost

Bright-boegbeeld Merijn Doggen verruilt RTL voor Glasnost
  • Bureaus
  • 8 feb 2019 @ 12:19
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StrategieMediaCommunicatieVideo

Creatief pr-bureau Glasnost heeft RTL-presentator Merijn Doggen aangetrokken. Als content director gaat hij de videoproductie-tak van Glasnost professionaliseren. Daarnaast gaat hij als consultant mediatrainingen en strategisch advies geven aan klanten.

Doggen werkte 13 jaar voor de zender voor onder andere Editie NL, RTL Boulevard, RTL Z en RTL Nieuws. De laatste jaren was hij één van de gezichten van techplatform Bright, zowel op televisie als op het succesvolle Youtube-kanaal. Tegelijk was hij verantwoordelijk voor de videoredactie, branded concepten en betrokken bij events als Bright Day.

Wouter Glaser, oprichter van Glasnost: 'Met Merijn als voormalig journalist aan boord, verwachten we - met de verhalen die we maken voor onze klanten - een nog betere aansluiting te kunnen vinden met onze doelgroepen. Niet alleen in influencer marketing, maar vooral ook in redactionele journalistieke en redactionele (video-)producties, die het waard zijn om te delen.'

Groeiend bureau

Merijn Doggen: 'Wouter en ik kennen elkaar al tien jaar uit het veld. Hij is een gedreven ondernemer die in zeven jaar een topteam heeft samengesteld waarmee het ook als journalist prettig werken is. Ik kan niet wachten om in maart met die club aan de slag te gaan en om van Glasnost ook op het gebied van video een leidend bureau te maken.'

Glasnost heeft voor het derde opvolgende jaar een FD Gazelle voor de groei in de wacht gesleept. Het bureau, werkzaam voor klanten zoals Google, VodafoneZiggo en Unilever, is in nog geen zeven jaar tijd gegroeid naar 25 werknemers; een bonte verzameling van gedreven (young) professionals met een frisse blik op moderne PR.

Merijn Doggen begint bij Glasnost op de nieuwe locatie. Sinds 21 januari zit Glasnost in een volledig nieuw ontwikkeld kantoor aan de Valschermkade, dat in maart spectaculair zal worden geopend.
 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken